ناهید تقوی، زندانی سیاسی ۶۷ ساله دوتابعیتی آلمانی-ایرانی که به طور خودسرانه در ایران از ۲۵ مهر ۱۳۹۹ بازداشت شده است، دچار مشکلات جدی سلامتی است.

طبق گزارشی که اخبرا درباره ناهید تقوی منتشر شده، او در اثر انفرادی طولانی مدت، ماه‌هاست که از گردن درد غیرقابل تحملی رنج می‌برد. علاوه بر این، او به سختی می‌تواند انگشتان دست چپ خود را باز و بسته کند.

در روز شنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، برای او ام آر آی انجام شد. در روز چهارشنبه، اول تیر، جراح ارتوپد، فتق‌های متعدد دیسک را تشخیص داد که به طور خطرناکی ریشه‌ها و مجاری عصبی را فشرده می‌کند. او همچنین دچار سندرم تونل کارپال در دست چپ است که برای آن درمان کورتیزون و گچ گرفتن توصیه شده است. پزشک معالج گزارش مفصلی در این زمینه برای زندان نوشته است.

روز دوشنبه ۶ تیر، ناهید تقوی نزد «مأمور بهداشت عمومی» زندان برده شد. او وضعیت پزشکی خود را برای او تعریف کرد اما «مسئول بهداشت عمومی» نه به اسکن‌های ام آر آی نگاه کرد و نه به گزارش ارتوپد توجه کرد. گفت‌وگو پس از چند دقیقه با تجویز مسکن پایان یافت.

روز چهارشنبه، ۸ تیر، به دلیل سندرم تونل کارپال تحت درمان با کورتیزون قرار گرفت و دست چپش گچ گرفته شد.

رفتار قوه قضائیه و «مسئول بهداشت عمومی» غیر مسئولانه است. هرچند ناهید درمان سندرم تونل کارپال را دریافت کرده، فتق شدید دیسک او درمان نشده است. علاوه بر این، به او مرخصی داده نشده است.

ناهید تقوی زندانی سیاسی ۶۷ ساله آلمانی-ایرانی در ۲۵ مهر ۱۳۹۹ به طور خودسرانه بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل شد. او ۱۹۴ روز را در سلول انفرادی گذراند و ۸۰ بار و در مجموع بیش از هزار ساعت بدون داشتن وکیل مورد بازجویی قرار گرفته است. او علی‌رغم تابعیت آلمانی اش هیچ حمایت کنسولی دریافت نکرده است.

ناهید تقوی سال گذشته به ۱۰ سال و هشت ماه زندان محکوم شد. او از آن زمان در بند زنان زندان اوین در تهران نگهداری می‌شود. این زندانی سیاسی در ژوئیه ۲۰۲۱ به کووید-۱۹ هم مبتلا شد. در شهریور ۱۳۹۰ به او مرخصی داده شد، اما با وجود اینکه خانواده ناهید وثیقه تعیین شده دو میلیارد تومانی را پرداخت کرده بودند، مرخصی اعطایی اجرا نشد. لازم به ذکر است که او از فشار خون بالا نیز رنج می‌برد.