صبح امروز دوشنبه ۲۰ تیر خبرهای مختلفی درباره بازداشت ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری و سعید دامور، برادر وحید دامور از جان باختگان اعتراضات آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی منتشر شد.

علاوه بر این دو نفر ، محبوبه رمضانی، مادر پژمان قلی‌پور، رحیمه یوسف‌زاده، مادر نوید بهبودی و سکینه احمدی، مادر ابراهیم کتاب‌دار که هر سه از جان باخته‌های آبان ۹۸ نیز بازداشت شدند.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده که ناهید شیرپیشه پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل شده است.

مونا بختیاری، خواهر پویا بختیاری نیز با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی از اعمال خشونت نیروهای امنیتی هنگام بازداشت خانم شیرپیشه خبر داده است. در این ویدئو در منزل ناهید شیرپیشه شکسته شده و ماموران با زور وارد خانه شدند.

حساب کاربری «۱۵۰۰ تصویر» که اخبار خانواده‌های دادخواه آبان ۹۸ را منتشر می‌کند، از بازداشت سعید دامور خبر داده است و نوشته که مادر این او توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

سعید افکاری، از خانواده‌های دادخواه و برادر نوید افکاری که در شهریور ۱۳۹۹ اعدام شد نیز در صفحه توییرش از یورش نیروهای امنیتی به منزل نوید بهبودی، یکی دیگر از جان‌باخته‌های آبان ۹۸ خبر داده و نوشته است:

«۶۰ تا مامور ریختن رو سر خانواده‌های آبان و میخوان ببرنشون. مادر پژمان و ابراهیم و نوید بهبودی و محمد طاهری و مهرداد معین‌فر خونه مادر نوید هستن. داداش کوچیک نوید بهبودی رو زدن و نمی‌دونیم دارن چه بلایی سرشون میارن. آدرس‌شون شهر قدس، بلوار آزادی، سجاد، خرداد چهارم، پودینه هست.»

بر اساس گزارش‌ها تعدادی از مادران دادخواه آبان ۹۸ که در منزل خانوادگی نوید بهبودی جمع شده بودند با یورش نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند و تلفن همراه آنها را ضبط کرده‌اند.

تاکنون از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و محل نگهداری ناهید شیرپیشه و سعید دامور اطلاعی در دست نیست.

خانم شیرپیشه پیشتر نیز به دلیل فعالیت های مدنی خود سابقه بازداشت توسط نهادهای امنیتی را داشته است.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری نیز اکنون دوران محکومیت خود را در ندامتگاه مرکزی کرج سپری می‌کند.