یک منبع آگاه در گفت‌وگو با زمانه خبر داد که صبح سه‌شنبه ۲۱ تیرماه طاهره بجروانی، از خانواده‌های دادخواه آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان دیگری منتقل شد.

طاهره بجروانی همسر علی فتوحی، از جان‌باخته‌های اعتراض‌های آبان ۹۸ در شهر قدس است.

همانند موارد پیشین تاکنون از علت بازداشت و نهاد بازداشت‌کننده اطلاعی در دست نیست.

طاهره بجروانی، روز گذشته در صفحه شخصی خود در توییتر در اعتراض به بازداشت گسترده خانواده‌های دادخواه آبان ۹۸ نوشته بود:

«ما چون خانواده‌های آبان هستیم مجرمیم. حال آن‌که در مقابل این جنایات جمهوری اسلامی ایستادیم جرم‌مون بیشترِ. خانواده‌های آبان اجازه نمیدن جنایت‌های شما فراموش بشه هر چقدر هم بگیرید، زندانی کنید، هزاران دادخواه دیگر بیرون هستن، ما قوی‌تر ادامه می‌دیم ما انتقام می‌گیریم و شما تقاص پس می‌دین.»

روز گذشته نیروهای امنیتی نیز تعداد زیادی از اعضای خانواده‌های دادخواه آبان ۹۸ از جمله ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری، محبوبه رمضانی، مادر پژمان قلی‌پور، سکینه احمدی، مادر ابراهیم کتاب‌دار، رحیمه یوسف‌زاده، مادر نوید بهبودی، سعید دامور، برادر وحید دامور و مهرداد بختیاری، عموی پویا بختیاری را بازداشت کردند.

این بازداشت‌ها بنا به گزارش‌ها با خشونت همراه بوده و تعدادی از مادران دادخواه که در منزل نوید بهبودی جمع شده بودند را مورد ضرب و شتم قرار داده و تلفن‌های همراه آنها توسط نیروهای امنیتی ضبط شد.

روز گذشته خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسدارن با طرح اتهام‌های امنیتی بازداشت اعضای خانواده‌های دادخواه را به «سرویس‌های جاسوسی بیگانه» مرتبط کرد و ادعا کرد این افراد با «دریافت پول از یک واسط قصد ایجاد اغتشاش و ناامنی» را داشتند. اتهام‌هایی که مسبوق به سابقه است و بارها در قبال مخالفین سیاسی و خانواده‌های دادخواه از این اتهام‌ها توسط رسانه‌های حکومتی و نزدیک به نهادهای امنیتی مطرح شده است.