به گزارش خبرگزاری رویترز حریق حدود ساعت ۱۴:۳۰ به وقت گرینویچ در ۲۷ کیلومتری شمال آتن رخ داد و به‌سرعت گسترش پیدا کرد. به گفته شاهدان تا ساعتی از شب گذشته، شعله‌های آتش از جزیره اویا در حدود ۵۰ کیلومتری آتن قابل مشاهده بود.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که در جریان این آتش‌سوزی دست‌کم یک خانه تخریب شده است اما آتش‌نشانی این اطلاعات را تایید نکرد. سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد که گزارشی از مصدومیت گزارش نشده است.

حدود ۴۲۰ آتش نشان با کمک ۸۵ خودرو آتش‌نشانی در تلاش برای مهار آتش بودند که تا اواخر بعد از ظهر سه‌شنبه در چند جبهه شعله‌ور بود. بیش از ۲۴ هلیکوپتر و هواپیما قبلاً آب را روی شعله‌های آتش ریختند اما به دلایل ایمنی مجبور به توقف عملیات در شب شدند.

مقامات دستور تخلیه چهار منطقه درافی، آنتوسا، دیونی و داساماری را صادر کردند. آنها همچنین به ساکنان مناطق بیشتری در کلانشهر آتن توصیه کردند که خود را برای تخلیه خانه‌هایشان آماده کنند.

یک بیمارستان و رصدخانه ملی آتن نیز برای احتیاط تخلیه شدند. تردد در جاده‌های منتهی به پنتلی متوقف شده و پلیس به ساکنان کمک می‌کند تا از مناطق آتش گرفته خارج شوند.

 کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر با مقامات شهری جلسه‌ای را برگزار کرد. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در بیانیه‌ای گفت:

«امروز روز سختی است. ما در اوج فصل آتش‌سوزی هستیم و شرایط فعلی باعث می‌شود آتش‌سوزی سریع‌تر گسترش یابد.»

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی پیش از آن به شبکه تلویزیون دولتی ERT گفته بود که اطفای حریق دشوار است و به همین سبب ۲۸ آتش‌نشان از رومانی به آتش‌نشانان محلی کمک می‌کنند. سخنگوی آتش‌نشانی در ادامه این مصاحبه گفت:

«ما در حال مبارزه با حریق هستیم، سعی می‌کنیم آتش را دور بزنیم.»

وزش باد در آتن تا بعد از ظهر چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

بیش از ۲۰۰ آتش‌نشان با تجهیزات لازم از بلغارستان، فرانسه، آلمان، رومانی، نروژ و فنلاند در یونان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

سال گذشته، حریق حدود ۳۰۰ هزار هکتار  از جنگل‌ها و مراتع در بخش‌های مختلف یونان را نابود کرد. سال گذشته این کشور بدترین موج گرما را در ۳۰ سال اخیر تجربه کرده بود.