به گفته منبعی مطلع به زمانه، زن و مرد جوانی در سیستان و بلوچستان به دست شوهر، پدر، عمو و برادر زن مقتول با طناب خفه شدند. این دو قتل در ۲۷ تیرماه در شهرستان سیب سوران، روستای کهن ملا رخ داده است. قاتلین زن و مرد را در اطراف روستا همزمان به قتل رساندند. 

مقتولین فریبا الف. و محمد ب. نام دارند و هر دو قربانی کودک همسری بودند. اعضای خانواده زن، این دو را به گمان داشتن رابطه عاشقانه به قتل رساندند. زمانی که فریبا اول دبیرستان بود و به درس خواندن نیز بسیار علاقه داشت، از سوی خانواده‌اش وادار شد که با پسر عمویش ازدواج کند. حاصل آن ازدواج تحمیلی در کودکی فریبا، دو فرزند است. دختر بزرگتر او حدود یازده سال دارد. 

فریبا الف. ۲۸ ساله بود و محمد ب. ۲۴ ساله. محمد نیز در کودکی ازدواج کرده بود و در ۲۴ سالگی دوبار تجربه ازدواج و سه فرزند داشت. 

محمد ب.

قاتلین که شوهر، پدر، عمو و برادر فریبا بودند پس از قتل جسد فریبا را به منزل پدری‌اش بردند که مادرش پیکر بی‌جان دخترش را ببیند و جسد محمد را در محل قتل رها کردند. 

طبق گزارش پزشکی قانونی فریبا از ناحیه کمر آسیب شدید دیده و سپس توسط طناب خفه شده است. محمد نیز قبل از خفگی به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

به گفته منبع مطلع کسانی که جنازه‌ها را قبل از دفن دیده‌اند، از شکنجه شدید زن جوان سخن می‌گویند. 

به گزارش رسانه حقوق‌بشری هرانا پیکر این دو روز ۲۸ تیر به خاک سپرده شده است. همچنین طبق گزارش هرانا قاتلان پدر و عموی فریبا بودند. 

به گفته منبع مطلع به زمانه، قاتلین هنوز متواری اند و خبری از دستگیری یا معرفی آنها به پلیس اعلام نشده است. 

در عین حال طبق گزارش هرانا گفته می‌شود ساعاتی پس از وقوع این رویداد مادر فریبا توسط نیروی انتظامی بازداشت و سپس آزاد شده است. همچنین پدر و دایی این زن نیز خود را به پلیس معرفی کرده‌اند.

قتل‌های موسوم به «قتل ناموسی» و زن‌کشی در ایران همچنان رواج دارد و برخی از زنانی که قربانی قتل‌های ناموسی می‌شوند، پیش‌تر قربانی کودک‌همسری شده‌ بودند. در برخی از استان‌ها قتل‌های ناموسی بیشتری رخ می‌دهد و سیستان و بلوچستان یکی از آنهاست. روستای کهن‌ ملا بسیار مذهبی است و در این روستای کوچک چندین حوزه علمیه و مسجد وجود دارد.  

مقام‌های مسئول برای محافظت از قربانیان قتل‌های ناموسی هیچ اقدامی نکرده‌اند. قوانین موجود به پدر و شوهر حق کشتن زن یا دخترشان را می‌دهد. همچنین قانون کودک‌همسری در مجلس به جایی نرسید و لایحه منع خشونت از زنان نیز که بیش از ده‌سال در مجلس‌های مختلف مورد بحث و جدل قرار گرفت در نهایت به آرشیو بدل شد و تصویب نشد.