فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد انصاری‌فر از جان‌باخته‌های اعتراض‌های آبان ۹۸ در شهر بهبهان، در حساب کاربری خود در توییتر از یورش نیروهای امنیتی به منزل پدری‌اش و بازداشت برادرش به نام امید انصاری‌فر و ضرب و شتم دیگر اعضای خانواده خبر داده است.

به نوشته فرزانه انصاری‌فر، بیش از ۳۰ مامور امنیتی به منظور بازداشت او به منزل آنها یورش برده بودند، اما زمانی که موفق به بازداشت او نشدند، برادرش را بازداشت کردند.

این بازداشت در حالی صورت می‌گیرد که امین و آرمان‌ انصاری‌فر، پدر و برادر فرزاد انصاری‌فر ۱۹ خرداد ماه جهت تحمل حبس به زندان منتقل شدند.

پدر و برادر این جان‌باخته اعتراض‌های آبان ۹۸ پیش‌تر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندر ماهشهر هر کدام به ۳ ماه حبس و ۵ سال محرومیت خروج از کشور محکوم شدند که هم‌اکنون با تسلیم به رای یک چهارم از این مدت محکومیت کاهش یافته است.

۳۰ بهمن‌ ۱۴۰۰، امین انصاری‌فر در پی مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان بازداشت و به زندان این شهرستان منتقل شد. هم‌چنین آرمان انصاری‌فر در تاریخ ۱ اسفندماه ۱۴۰۰، توسط ماموران اداره اطلاعات در منزل خود بازداشت و نخست به بازداشتگاه این نهاد امنیتی و نهایتا به زندان بهبهان منتقل شده بود. پیش‌تر کیفرخواست آنان از سوی شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان به ریاست قاضی کاظم طیب به دادگاه انقلاب ماهشهر ارجاع داده شده بود.

در تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۰ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آنان به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور فرشته تابانیان، وکیل مدافع آنان برگزار شد. این شهروندان دو روز پس از برگزاری دادگاه با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

امین انصاری‌فر پیش‌تر طی ابلاغیه‌ای جهت دفاع از خود در خصوص اتهامات انتسابی به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان به ریاست قاضی کاظم طیب احضار شده بود. اتهام طرح‌شده علیه امین انصاری‌فر «تبلیغ به نفع گروه‌ها یا سازمان‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی» عنوان شده بود. آرمان انصاری‌فر نیز در تاریخ ۲۳ آذرماه سال گذشته طی ابلاغیه‌ای به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای بهبهان احضار شده بود.

فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد انصاری‌فر نیز پیش‌تر در تیرماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی و همزمان با تجمع معترضان در بهبهان بازداشت شده بود.

خانواده انصاری‌فر بارها به دلیل دادخواهی فرزاد انصاری‌فر به مقام‌های جمهوری اسلامی و سیستم قضایی مراجعه و شکایت کردند، اما تاکنون این شکایت‌ها بی‌نتیجه مانده اند.

فرزاد انصاری‌فر، شهروند ۲۷ ساله و ساکن شهرستان بهبهان در خوزستان بود که در روز ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۸ هدف گلوله مستقیم مأموران لباس شخصی قرار گرفت و جان باخت. خانواده او در طول دو سال گذشته، همواره خواستار پاسخ‌گوییِ مقامات جمهوری اسلامی درباره مرگ فرزندشان و محاکمه عاملان این جنایت هستند. فرزاد انصاری‌فر یکی از صدها جان باخته در جریان اعتراضات آبان است که تاکنون توسط سازمان‌های حقوق بشری شناسایی شده است.پ

در هفته‌های گذشته افزایش فشارهای امنیتی بر خانواده‌های دادخواه آبان ۱۳۹۸ افزایش پیدا کرده است و تعدادی زیادی از این خانواده، از جمله مادران دادخواه توسط نیروهای امنیتی همراه با اعمال خشونت و ضرب و شتم بازداشت شدند.

نیروهای امنیتی ۲۰ تیرماه با یورش به منزل چند تن از خانواده‌های دادخواه آبان ۹۸ تعدادی از آنها از جمله ناهید شیرپیشه (مادر پویا بختیاری)، مهرداد بختیاری (عموی پویا بختیاری)، سعید دامور (برادر وحید دامور)، محبوبه رمضانی (مادر پژمان قلی‌پور)، رحیمه یوسف‌زاده (مادر نوید بهبودی) و سکینه احمدی (مادر ابراهیم کتابدار) را همراه با خشونت بازداشت کردند.

در روزهای بعد طلعت مشکی، مادر محسن جعفرپناه، ایران الهیاری، مادر مهرداد معین‌فر، زینب محمدی مادر محمد طاهری و طاهره بجروانی، همسر علی فتوحی از دیگر اعضای خانواده‌ دادخواهان آبان ۹۸ بازداشت شدند.

چند روز پس از بازداشت محبوبه رمضانی مادر پژمان قلی‌پور مشخص شد او در پرونده دیگری مربوط به بازداشت دادخواهان در ماه‌های گذشته به تحمل ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

بسیاری از اعضای خانواده‌های دادخواهی طی روزهای گذشته با قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شدند، اما ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برد.