برای  اولیای ۶۱ دختر دانش‌آموز شیرازی پیامی یک خطی آمده: «پذیرش این رشته منتفی شده و برای دریافت پرونده تحصیلی به مدرسه مراجعه کنید.»

پدر یکی از این دختران که به اتفاق بقیه اولیا به اداره کل آموزش و پروش شیراز مراجعه و اعتراض کرده‌اند، به خبرآنلاین گفته:

«ما همه مراحل ثبت‌نام را طی کرده بودیم و فرزند من و ۶۰ نفر از اولیا دیگر با هزاران آرزو و با علاقه زیاد، چندین سال است که مشغول فعالیت و آموزش در این زمینه هستند و برنامه‌ریزی کرده‌اند که در رشته موسیقی ادامه تحصیل دهند اما بدون هیچ دلیل درست و منطقی اطلاع دادند که بیایید و پرونده فرزندان‌تان را بگیرید و در رشته‌ای دیگر ثبت‌نام کنید.»

طبق این گزارش ثبت‌نام از پسران در همین رشته در هنرستان پسرانه انجام شده و این حذف فقط برای دختران شیرازی اتفاق افتاده است.

 تا سال گذشته، در سراسر کشور ۴۹ هنرستان فعال بوده است که در مجموع پنج هزار ۸۵۱ هنرجو در رشته های نقاشی، موسیقی، صنایع دستی، نمایش، سینما، پویا نمایی و گرافیک در حال تحصیل بوده‌اند و از این تعداد ۳۰۷۳ نفر پسران و ۲۷۷۸ نفر را دختران تشکیل داده‌اند.

یکی از مسوولان هنرستان شهید کامیاب شیراز به خبر آنلاین گفته: «چیزی که از سوی آموزش و پرورش به‌عنوان دلیل حذف ثبت‌نام دختران در رشته موسیقی عنوان شده عدم تامین منابع مالی است.»

به گفته این مسوول دروس عمومی به روال همه مدارس از سوی معلمان آموزش و پرورش به دانش‌آموزان این رشته تدریس می‌شده و برای دروس تخصصی موسیقی نیز، قراردادی از سوی آموزش و پرورش با آموزشگاه‌های موسیقی مورد تایید بسته می‌شد که هزینه آن را آموزش و پرورش شیراز پرداخت می‌کرده که از امسال قرار است این هزینه پرداخت نشود.

درحال حاضر دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم رشته موسیقی در دبیرستان شهید کامیاب شیراز به همین روال مشغول تحصیل هستند اما برای ثبت‌نام پایه دهم چنین تدبیری اندیشه نشده است.

به گفته این مسئول مساله مالی یکی از دلایل حذف امکان ثبت‌نام دختران در این رشته‌هاست و همه علت آن مساله مالی نیست.

سال گذشته، نیز رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره وابسته به حوزه هنری حذف شد. روابط عمومی حوزه هنری این تصمیم را فقط برای یک سال و با هدف بازبینی و تقویت آموزشی عنوان کرد، اما خبری از بازگشت این رشته منتشر نشده است.