بنا به اطلاعاتی که از طریق یک منبع آگاه به زمانه رسیده است، تست کرونای عسل محمدی، فعال کارگری و ثمین احسانی، شهروند بهائی که در زندان اوین محبوس هستند، مثبت شده است، با این وجود مقام‌های زندان با پذیرش درخواست مرخصی آنها موافقت نکرده‌اند.

به گفته این منبع آگاه پنج‌شنبه ۲۸ مرداد به آنها در بهداری زندان اوین به آنها سرُم وصل کرده و دارو داده بودند، اما روز بعد مجددا آنها را در حالی که به شدت بیمار هستند و حال مساعدی ندارند، در بند قرنطینه به حال خود رها کرده‌اند.

بنا به اطلاعات دریافتی زمانه، حال این دو زندانی سیاسی در حال حاضر بسیار بد و نگران‌کننده گزارش شده است.

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه‌شنبه ۲۵ مرداد از ابتلای عسل محمدی و ثمین احسانی به ویروس کرونا در زندان اوین خبر داد. با گذشت بیش از پنج روز از ابتلای این دو زندانی سیاسی به کرونا، آنها تاکنون از دریافت خدمات درمانی مناسب و مرخصی هم‌چنان محروم مانده‌اند.

بنا به اطلاع زمانه زندان نسخه‌هایی به خانواده عسل محمدی و ثمین احسانی برای تهیه دارو داده بودند و زندان از ارائه خدمات مناسب خودداری کرده است. خانواده آنها شخصا داروها را تهیه کرده و به زندان برده‌اند.

عسل محمدی، فعال حامی کارگران و از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ برای تحمل دوران محکومیت خود، دوشنبه ۲۰ تیرماه راهی زندان اوین شد. او پیش‌تر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به یک سال و هشت ماه حبس و دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شده بود.

حکم صادره برای عسل محمدی اردیبهشت امسال توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی یک سال زندان برای او قابل اجرا شده است.

ثمین احسانی، فعال حقوق کودک و شهروند بهائی نیز چهارشنبه ۲۵ خرداد سال جاری، بازداشت و برای اجرای حکم حبس به زندان اوین منتقل شد. این شهروند بهایی پیش‌تر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.