روز یکشنبه ششم شهریور، دو زن در نقش آمر به معروف و نهی از منکر که گفته می‌شود عضو خانواده شهید خادم صادق هستند، در یکی از مراکز خرید شهر شیراز به حریم شخصی دو خواهر که می‌گویند رو‌سری به سر نداشتند، وارد شده و به آنها تذکر دادند. 

خبرگزاری‌ دانشجویان ایران (ایسنا) نوشته بود که این دو زن آمر معروف توسط دو خواهر مورد هتاکی و ضرب و شتم قرار گرفتند. 

این واقعه به واکنش‌های تندی از سوی مقام‌های ارشد استان فارس، مردم و حامیان سیاست‌های سختگیرانه دولت در شیراز شد و کوشیدند از این زنان آمر به معروف قربانی بسازند و دو زنی که به حریم شخصی‌شان ورود شده بود را هتاک و ضارب جلوه دهند.

پس از آن سید مصطفی بحرینی، دادستان مرکز استان فارس شامگاه سه‌شنبه ۸ شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این که دو ضارب زنان آمر به معروف و نهی از منکر با ورود دادستانی و تلاش نیروی انتظامی در کوتاه‌ترین زمان در  در شهرک گلستان شیراز  دستگیر و به مقام قضایی تحویل داده شدند، گفت: «از آغاز این واقعه موضوع تحت نظارت مدیر ارشد قضایی استان قرار گرفت.» 

پس از این اتفاق و در پی تصمیم شورای تامین شهرستان شیراز، پاساژ مصطفوی شیراز تا اطلاع ثانوی پلمب شد و یک واحد انتظامی نیز در محل مستقر شد. «عدم رعایت اصول امنیتی و نصب دوربین مداربسته و عدم رعایت اصول اسلامی» از دلایل پلمپ این مرکز خرید عنوان شده است.

تجمعی برای دفاع از حجاب و عفاف در مقابل پاساژ مصطفوی در شیراز: هفتم شهریور- منبع: ایلنا

هشتم شهریور ماه تعدادی از مردم و زنانی که عمدتا چادر سیاه به سر داشتند، در اعتراض به ماجرایی که رخ داده بود، روبه‌روی پاساژ تجمع کردند و خواستار برخورد با «عاملان» شدند. در کنار آنان چندین کودک نیز دیده می‌شد. دولت بر این تجمع را در رسانه‌های دولتی برای پروپاگاندای حجاب بسیار تاکید کرده است.  

همچنین، محمد احمدی فرمانده حوزه بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله شیراز تأکید خبر داد:

«کسبه پاساژها و مجتمع‌های تجاری شیراز با صدور بیانیه، اطلاعیه و نصب بنر اعتراض خود را نسبت به هتاکی و بی‌حرمتی با عوامل این بی شرمی ابراز کردند و خواستار برخورد با عوامل خاطی شدند.»

مقامات دولتی با تاکید بسیار و بسیج همگانی برای مقابله با بی‌حجابی، باعث ایجاد اغتشاش و خشونت بیشتری میان شهروندان شده و دو قطبی شدیدتری میان کسانی که با حجاب اسلامی موافقند و میان مخالفت حجاب اجباری راه انداخته است. 

حاکمیت با این سیاست‌ها بخش کوچکی از مردم به جان بخش دیگری از مردم انداخته و آن گروه حامی حجاب اسلامی را تقدیر می‌کند و گروه مخالف را به زندان می‌اندازد و مجازات می‌کند. مسئله امر به معروف دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت است. 

در شهر شیراز و شهرهای دیگر امنیت مردم بسیار در خطر است. مردم از بی‌پولی و ناامنی اقتصادی به جان یکدیگر افتاده‌اند. یکی از شهروندان شیرازی درباره این شرایط به زمانه گفت تعداد دزدهای شیراز خیلی بیشتر شده و مردم امنیت ندارند چرا که فقر و گرانی امان از مردم بریده است. او تجربه شخصی خود را با زمانه در میان گذاشت و گفت:

«تا حالا دوبار دزد به خانه مادر و پدر همسرم آمده و فکر کردند که هیچ کس خانه نیست. اما ناگهان با شنیدن صدای از یکی از اتاق‌ها فرار کردند و رفتند. پدر همسرم بیمار است و آلزایمر دارد. مادرش نیز بسیار بیمار است. ناامنی زندگی آنها را بسیار دشوار تر کرده است. اما وقتی به پلیس خبر دادیم، برایش بسیار بی‌اهمیت بود و گفت، این اتفاق‌ها مدام در حال افتادن هستند و کاری از دست پلیس بر نمی‌آید.»

در این‌گونه موارد که امنیت جانی و مالی مردم و حتی شهروندان سالمند بسیار در خطر است، مقامات عادی و ارشد پلیس و قضایی ورود نمی‌‌کنند اما زمانی که درگیری کوچکی درباره پوشش زنان ایجاد شود، تمام انرژی و نیروی خود را صرف می‌کنند تا روایت‌های خیر و شری بسازند که در آن زنانی که پوشش اسلامی کامل ندارند، شر هستند، خشن و هتاک هستند و باید مجازات شوند. در مقابل زنانی که به نام امر به معروف و نهی از منکر به حریم شخصی شهروندان دخالت می‌کنند، خیر هستند، هتاکی و ضرب و شتم نمی‌کنند و باید از آنها تقدیر شود.