وزارت بهداشت اعلام کرد در هفته اول شهریور در مقایسه با هفته اول مرداد موارد مرگ و میر در ۲۷ استان و بستری بیماران کووید۱۹ در ۳۰ استان در مجموع کاهش یافته است. بر اساس این گزارش موارد ابتلا به کووید۱۹ شامل بستری و سرپایی از ۲۸ هزار و ۱۸۱ مورد در هفته اول مرداد به ۱۴ هزار و ۹۲۶ مورد در هفته اول شهریور رسیده است. همچنین تعداد بیمارانی که به سبب ابتلا به موارد حاد کووید۱۹ می‌بایست در بیمارستان‌ها بستری شوند سه هزار و ۵۳۷ مورد، تعداد موارد مرگ و میر ۳۲۷ و تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۱۱ هزار و ۳۸۹ مودر بوده که این آمار در هفته گذشته به ترتیب، ۶ هزار و ۱۰۴ مورد بستری جدید، ۴۳۰ مورد مرگ و میر و ۲۲ هزار و ۷۷ مورد سرپایی مثبت شناسایی شده بوده است.

تسنیم می‌نویسد کارشناسان بهداشت و درمان تأکید کرده‌اند که «هنوز شعله‌های زیر خاکستر همه‌گیری کرونا محسوس است» و لذا شهروندان می‌بایست همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از واکسیناسیون نیز غافل نمانند.  

بر اساس اعلام وزارت بهداشت شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۶۴ به ۸ شهر‌ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۶۳ به ۱۱۶ شهر کاهش یافته و در همان حال تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۰۷ به ۳۰۲ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۴ به ۲۲ شهر افزایش یافته است. این آمار نمایانگر بهبود وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا در ایران است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت در استان ایلام‌ روند بستری شدن ایستا شده و موارد فوت کاهش یافته است. در استان ایلام در مجموع میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور بالاتر و میزان مرگ‌ومیر استان به متوسط کشور تنزل کرده است.  

در استان‌های قم، لرستان، اردبیل، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان شرقی، مرکزی، قزوین، گلستان، زنجان، البرز، خوزستان، کردستان، خراسان شمالی و جنوبی و در کهگیلویه و بویر احمد و در چهارمحال و بختیاری موارد بستری و فوت کاهش یافته است.

در استان کرمان از ۱۲ شهریور، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۷ مورد به صفر کاهش یافته و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی همچنان ۹ شهر است؛ همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۷ شهر به ۱۴ شهر رسیده است و هیچ شهری نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار ندارد.  

دانشکده علوم پزشکی استان اصفهان اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته احتمالا ۴۸۷ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. موارد مثبت ابتلای قطعی ۱۲۷ مورد و ۳ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا نیز در این استان گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: