روز پنج شنبه ۲۲ سپتامبر/ ۳۱ شهریور، ایرانیان مالمو در سوئد تجمعی در اعتراض به قتل حکومتی مهسا(ژینا) امینی برگزار کردند. در این تجمع اعتراضی که ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در میدان تری‌انگل این شهر برگزار شد، سخنرانان به زبان‌های فارسی و سوئدی درباره اعتراضات جاری در ایران، اهمیت حضور زنان در این اعتراضات و لزوم حمایت ایرانیان خارج از کشور از اعتراضات داخلی سخنرانی کردند.

سخنرانان این برنامه نعیمه دوستدار، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان، بابک رحیمی، فعال سیاسی، مهدیه گلرو، فعال سیاسی، علی طائفی جامعه شناس، معین خزائلی، روزنامه‌نگار و خقوقدان و پروین اردلان، فعال حقوق زنان بودند. در این برنامه دو تن از زنان، برای حمایت از اعتراضات مردم ایران، کنش نمادین تراشیدن موی سر و آتش زدن شال و روسری را انجام دادند. شعار زن زندگی آزادی و مرگ بر دیکتاتور، از شعارهای اصلی این گردهمایی بود.

مهسا (ژینا) امینی، زن کرد ۲۲ ساله را که از سقز همراه با خانواده‌اش به تهران رفته بود، گشت ارشاد ۲۲ شهریور دستگیر کرد. در همان روز و در بازداشت نیروهای پلیس امنیت اخلاقی، او به کما رفت و چهار روز بعد با مرگ مغزی و ایست قلبی در بیمارستان کسری درگذشت.

مرگ مهسا(ژینا) امینی با موج گسترده‌ای از همبستگی مردم ایران همراه بوده است. از زمان درگذشت او در ده‌ها شهر ایران و خارج از ایران تجمعات اعتراضی برپا شده است.