تنها یک روز پس از تأیید خبر تجاوز فرمانده نیروی انتظامی چابهار به یک دختر خردسال بلوچ از سوی مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت شهرستان راسک، فشار نیروهای اطلاعاتی بر خانواده نقشنبدی در سیستان و بلوچستان برای تکذیب این خبر آغاز شده است.

«کمپین فعالین بلوچ» که اخبار و گزارش‌های مربوط به نقض حقوق بلوچ‌ها در ایران را پوشش می‌دهد، در گزارشی در این‌ باره که آن را «اقدام عجیب نیروهای امنیتی» خوانده، نوشته است:

«نیروهای امنیتی با پدر مولوی عبدالغفار نقشبندی دیدار نموده و‌ از او خواستند که بیانیه پسرش را تکذیب کند.»

بر اساس این گزارش، در پی انتشار بیانیه مولوی عبدالغفار نقشبندی در تأیید تجاوز صورت گرفته به دختر بچه ۱۵ ساله بلوچ، هر دو ارگان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات به دیدار مولوی فتحی‌محمد نقشبندی، پدر حافظ عبدالغفار رفته و خواستار تکذیب بیانیه پسرش شدند.

همچنین «کمپین فعالین بلوچ» با بیان اینکه چندین ساعت «بازجویی و فشارهای روانی» بر مولوی فتحی محمد ادامه داشته، به نقل از منابع نزدیک به دفتر مولوی نقشبندی نوشته است که فشارهای روانی به شدت زیاد است و تلاش دستگاه‌های امنیتی مسکوت ساختن این مسأله به هر قیمتی است.

در همین ارتباط حبیب‌الله سربازی، فعال سیاسی بلوچ به «کمپین فعالین بلوچ» گفته است:

«زمانی نیروهای امنیتی این پدر و پسر را بدون هیچ توجیه قضایی بازداشت کردند و زیر شکنجه‌های طاقت فرسا پسر را وادار کردند که علیه پدر ویدئو بدهد و تصور ارگان‌های امنیتی این است که بار دیگر با فشارها و شکنجه می‌توانند به خواسته‌های نامشروع خود برسند.»

مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت شهرستان راسک، واقع در استان سیستان و بلوچستان یکشنبه سوم مهرماه ۱۴۰۱، با انتشار بیانیه‌ای تجاوز سرهنگ ابراهیم کوچکزایی، فرمانده انتظامی چابهار به یک دختر خردسال بلوچ را تأیید کرد و خواستار محاکمه علنی او شد.

مولوی عبدالغفار نقشبندی این رویداد را «جنایت هولناک تجاوز» نامید و اعلام کرد که پای سخنان دختر خردسال و‌ خانواده او نشسته است.

او نوشت:

«صدای دردناک و بغض ترکیده خواهر کوچک مظلومم را از نزدیک شنیدم و از شدت جنایت صورت گرفته نفس در سینه‌ام حبس گردید.»

امام جمعه موقت راسک افزود «وظیفه ایمانی و وجدانی» خود می‌داند که این «سکوت مرگبار» را بشکند تا «این مأمور متجاوز به سزای اعمال ننگین خود برسد.»

اما در همین ارتباط مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، جمعه یکم مهر ۱۴۰۱، بدون اشاره به عنوان تجاوز فرمانده نیروی انتظامی چابهار، آن را به یک «مسأله پیش‌آمده» تقلیل داد و گفت:‌

«در همین مسأله‌ای که در مورد چابهار پیش آمد و از ما و علمای منطقه انتقاد شده که چرا سکوت اختیار کرده‌اید! این سکوت ما معنادار است.»

او همچنین افزود:

«ما می‌خواهیم روشن شود که چه پیش آمده است. ما نمی‌توانیم بلافاصله موضع‌گیری کنیم. باید بررسی کنیم تا واقعیت روشن شود و دچار اشتباه نشویم. انتظار ما از مسئولان امر این است که با حساسیت این موضوع را بررسی و پیگیری کنند. (…) خود مسئولان باید در این موضوع شفاف‌سازی کنند.»

پیش‌تر خبرگزاری «حال‌وش» خبر داده بود که فرمانده انتظامی شهرستان چابهار، سرهنگ ابراهیم کوچکزایی در حین بازجویی از یک دختر نوجوان مظنون به قتل به او تجاوز جنسی کرده است.

بر اساس گفته‌های این دختر‌ نوجوان، کوچکزایی به این دختر گفته است که «باید بدن او را بازدید بکند». کوچکزایی به بهانه بازجویی، این دختر را عریان کرده و پس از آن به او تجاوز کرده است. این دختر پس از رفتن به روستا ماجرای تجاوز را به مادر خود اطلاع داده است.