محمد حیدری، برادر جواد حیدری، از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر در شهر قزوین بازداشت شد و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

فاطمه حیدری، خواهر جواد حیدری در حساب کاربری اینستاگرام خود نوشته است چهارشنبه ۲۵ آبان زمانی که محمد حیدری برای پیگیری پرونده کشته شدن برادرشان به شعبه پنج بازپرسی دادسرای قزوین مراجعه می‌کند، بدون احضاریه، ابلاغیه و اطلاع قبلی بازداشت می‌شود.

فاطمه حیدری نوشته است:

«از دیروز پیگیری خانواده بی‌نتیجه بوده است و امروز هم حتی وکیل محمد حیدری را هم به دادسرا راه ندادند، مادرم برای پیگیری وضعیت محمد مراجعه کرده که او را هل داده و از آنجا بیرون کرده‌اند و هیچ کدام از مراجعین را به داخل راه نمی‌دهند.»

جواد حیدری در روز ۳۱ شهریور با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی در قزوین کشته شد. از زمان کشته شدن خانواده این جان‌باخته، دادخواه و پیگیر کشته شدن فرزندشان هستند و در همین رابطه یک پرونده شکایت قضایی تشکیل داده‌اند.

سه‌شنبه ۲۴ آبان نیز ابوالحسن کبیری، معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی در رابطه با کشته شدن جواد حیدری ادعا کرد که «او در نزدیکی مقر فرماندهی انتظامی بوده که ابتدا با ماموران درگیر می‌شود و پس از درگیری و ۴ تیر هوایی که توسط مأموران زده می‌شود اقدام به فرار می‌کند و در نهایت پس از مدت زمانی در بین درختان یافت می‌شود.»

خانواده جواد حیدری ادعای معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین را رد کردند و با انتشار عکس جواز دفن تاکید کردند که او از پشت سر و توسط نیروهای امنیتی کشته شده است.