به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، در جریان اعتراضات جمعه ۲۷ آبان در شهر مهاباد، یک شهروند ۴۳ ساله به نام «محمد احمدی گاگش» بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در این شهر کشته شد.

بر اساس ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، پیکر محمد احمدی گاگش آغشته به خون است و از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

مردم شهر مهاباد پیکر این جان‌باخته‌ را سریعا برای خاکسپاری به آرامستان این شهر منتقل کردند تا به دست نیروهای امنیتی نیفتد. در روزهای گذشته نیروهای امنیتی در شهرهای سقز، بوکان، کامیاران و سنندج جنازه تعدادی از کشته‌شدگان را ربودند و با تحت فشار گذاشتن خانواده‌ها این افراد، برخی از آنها را مجاب کردند شبانه و بی‌سروصدا عزیزان‌شان را به خاک بسپارند.

در جریان اعتراض‌های سه روز گذشته در شهرهای مختلف کردستان، تاکنون دست‌کم ۱۵ شهروند کشته شدند.

در روزهای ۲۴، ۲۵، ۲۶ بنا به فراخوان‌هایی که از قبل برای سومین سالگرد آبان خونین ۹۸ صادر شده، بسیار از شهرهای ایران با اعتصاب و اعتراض همراه بود. در جریان این اعتراضات تاکنون تعدادی از شهروندان معترض در شهرهای بوکان، کامیاران، سقز، مهاباد، تبریز، سمیرم، ایذه، لاهیجان و برخی شهرهای دیگر بر اثر برخوردهای خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی و استفاده از سلاح‌های کشنده علیه معترضان کشته شدند.

هنوز آمار مشخصی از تعداد افراد کشته‌شده و زخمی‌ها در جریان اعتراضات سه‌شنبه در دست نیست، اما برخی گزارش‌ها از کشته شدن دو شهروند معترض در سنندج نیز حکایت دارد.