بر اساس اطلاعات به رسیده از طریق منابع آگاه، بامداد شنبه ۲۸ آبان ماموستا محمد خضرنژاد به همراه فرزندش یاسر خضرنژاد با یورش نیروهای امنیتی با خشونت و ضرب و شتم بازداشت شد و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

ماموستا محمد خضرنژاد از روحانیون سرشناس شهر بوکان است. یک منبع نزدیک به خانواده این روحانی اهل سنت به زمانه گفت نیروهای امنیتی به منظور بازداشت ماموستا محمد خضرنژاد ساعت ۵ و نیم بامداد به منزل پدر این روحانی یورش برده و با شکستن درب وارد خانه شدند.

این منبع به زمانه گفت:

«در را شکستند و وارد خانه شدند، با وضع بسیار فجیعی در مقابل زن‌ها و بچه‌‌ها و پدر ۸۰ ساله‌اش او را به شدت ضرب و شتم کردند، همه اعضای خانواده را ضرب و شتم کردند، حتی به پدر سالخورده‌اش هم رحم نکردند و او را هم کتک زدند. سپس به همراه پسر بزرگ‍‌اش بازداشت شد.»

ویدئویی که به دست زمانه رسیده، نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی حین بازداشت منزل خانوادگی ماموستا محمد خضرنژاد را تخریب و پدر سالخورده را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

ماموستا محمد خضرنژاد روز جمعه ۲۷ آبان در مراسم خاکسپاری اسعد رحیمی، از کشته‌شدگان اعتراضات پنج‌شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ سخنرانی انتقادی ایراد کرده بود.

Ad placeholder

تاکنون از نهاد بازداشت کننده و علت بازداشت مشخص نیست، اما گمان می‌رود بازداشت این روحانی سرشناس اهل بوکان به دلیل سخنرانی روز گذشته‌اش در مراسم خاکسپاری اسعد رحیمی باشد. خانواده از صبح پیگیر وضعیت ماموستا محمد خضرنژاد و یاسر خضرنژاد هستند، اما هیچ نهادی مسئولیت بازداشت او را به عهده نگرفته است و اطلاعی از محل نگهداری این دو شهروند بوکانی وجود ندارد.

ماموستا محمد خضرنژاد در مراسم خاکسپاری اسعد رحیمی طی یک سخرانی گفته بود:

«تسلیت گفتن به خانواده شهدا لازم نیست، شهید متعلق به خانواده نیست، افرادی که قهرمانانه و مردانه به میدان می‌آیند، مبارزه می‌کنند و خون‌شان را فدای آزادی و رهایی مردم‌شان می‌کنند، آنها فرزند میهن و مردم‌شان هستند، آنها سربلند هستند و پیامی این است که شهید نمی‌میرد…»

برادر بزرگ‌تر ماموستا محمد خضرنژاد در زمان جنگ ایران و عراق سرباز ارتش بود و شهید شد. ماموستا محمد خضرنژاد پیش‌تر به دلیل مواضع‌اش خلع لباس شده بود.

Ad placeholder