ده‌ها کسب و کار شهر رشت شامل رستوران، سلمانی، و فروشگاه که صاحبان آن‌ها در همراهی با اعتصاب سه روزه سالگرد آبان (۲۴ تا ۲۶ آبان) مغازه خود را تعطیل کرده بودند، توسط اداره اماکن رشت پلمب شدند و همچنان تعطیل‌اند.

اداره اماکن از پاسخگویی به صاحبان کسب و کارها طفره می‌رود و نهاد دیگری هم پاسخگو نیست. یک منبع به زمانه می‌گوید از هر محله چند کسب و کار را نشان کرده و برای زهرچشم گرفتن، آن‌ها را به زور بسته‌اند. اجازه بازگشایی ۲۰ تا ۳۰ مغازه را نمی‌دهند.

او می‌افزاید: «الان چند روز از اعتصاب‌ها گذشته ولی این‌ها را بلاتکلیف گذاشته‌اند و می‌گویند ما نمی‌دانیم چه زمانی می‌توانید مغازه‌ها را باز کنید. ما فقط وظیفه داشتیم مغازه را تعطیل کنیم بازکردنش با ما نیست.»

نام بعضی از این کسب و کارهای پلمب شده عبارت است از:

رستوران کاج، رستوران گیلانه، رستوران شوریکولی، پیزریا، رستوران رازقی، بستنی داریوشِ منظریه، فرش یزدان، مُبل آمیت، موبایل کُهنی، الکتریکی سمیعیان، سوپر آزادی، شیرینی سهیل لاکانی، آبمیوه بهاران لاکانی، آرایش مردانه چهره‌ها، شیرینی ماهان، و چند مغازه دیگر.

جنبش سراسری زن، زندگی، آزادی که درپی قتل دولتی ژینا (مهسا) امینی در ۲۵ شهریور آغاز شد، در آستانه سالگرد کشتار آبان ۹۸، ابعاد نوینی یافت. علاوه بر تظاهرات‌های خیابانی و اعتراضات دانشجویی، هزاران مغازه دار در شهرهای مختلف ایران در سومین سالگرد خیزش آبان ۹۸ برغم تهدیدات ماموران انتظامی و امنیتی سه شنبه ۲۴ تا پنجشنبه ۲۶ آبان مغازه‌های خود را در همبستگی با اعتراضات سراسری تعطیل کردند.

در شهر رشت، شرکت مغازه داران در اعتصاب وسیع بود.

در گزارش رخدادها که مختص پوشش روزانه اعتراضات سراسری در زمانه است، در باره اعتصاب سه روزه سالگرد آبان در رشت آمده است:

«دست‌کم در خیابان‌های لاکانی، گلسار و دیلمان کلیه مغازه‌ها تعطیل بودند.»

منبع مطلع به زمانه می‌گوید: «بیشتر مغازه‌های رشت بسته بود و بعد از سه روز اعتصاب که مغازه داران بازگشتند و مغازه‌ها را باز کردند، اداره اماکن آمد و مغازه هایی را که به نسبت بزرگتر و توی چشمتر بودن بست».

نیروی انتظامی مانع ادامه کار کسب و کارهایی شده که صاحبان و کارکنان آن‌ها در اعتراض به کشتار آبان ۹۸ و در همراهی جنبش زن، زندگی، آزادی شده تا مانع ادامه اعتراض مغازه داران و کارکنان کسب و کارهای کوچک شود و به این منظور معیشت آن‌ها و خانواده‌هایشان گروگان گرفته است.

برخی از کسب و کارهای پلمب شده از جمله رستوران‌ها منبع تامین هزینه زندگی ده‌ها کارگر و کارکن هستند که اکنون بلاتکلیف و بدون درآمد مانده‌اند.