یاسر رحمانی‌راد، پزشک عمومی اهل خرم‌آباد که همراه با دو پزشک دیگر به نام‌های دکتر بهنام اوحدی و همایون افتخاریان برای کمک به مجروحان در شهرهای کردستان مهاباد رفته بودند، همچنان در شرایط بلاتکلیف و در مکانی نامشخص به سر می‌برند.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، به زمانه گفت که یاسر رحمانی‌راد قرار بود روز چهارشنبه ۹ آذر به مهاباد برود، اما بلیط اتوبوس جابه‌جا شد و پنج‌شنبه ۱۰ آذر به سمت مهاباد حرکت کردند. پیش‌تر منبع دیگری به زمانه گفته بود که او چهارشنبه ۹ آذر به همراه یک پرستار به مهاباد رفته است، اما منبع آگاه دوم می‌گوید از این موضوع اطلاعی ندارد و به گفته این منبع آگاه یاسر تنها رفته است.

دکتر بهنام اوحدی و همایون افتخاریان نیز همان روز پنج‌شنبه ۱۰ آذر از تهران عازم مهاباد شده‌اند.

یاسر رحمانی‌راد طی تماسی که روز پنج‌شنبه ۱۷ با خانواده خود داشته، اطلاع می‌دهد که یک‌شنبه ۱۳ آذر در هتل محل اقامت خود در شهر مهاباد به همراه بهنام اوحدی و همایون افتخاریان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

به گفته این منبع آگاه بعد از گذشت ۱۵ بازداشت از زمان بازداشت آنها هنوز از محل نگهداری و نهاد بازداشت کننده یاسر رحمانی‌راد و دو پزشک دیگر اطلاع ندارند:

«پدر یاسر رحمانی‌راد برای پیگیری به مهاباد رفته بود و به اطلاعات، آگاهی و اماکن و این‌ها رفت ولی جواب مشخصی به او نداده بودند. یکی گفته بود اطلاعات بازداشت کرده و یکی گفته بود اماکن…»

به گفته این منبع آگاه یاسر رحمانی‌راد از زمان بازداشت چندین بار با خانواده تماس گرفته است، اما نمی‌دانسته کجا نگهداری می‌شود:

«گفته بود با دکتر اوحدی و افتخاریان با هم هستند. به پدرش هم گفته بودند امکان ملاقات ندارد و اگر دادگاه برگزار شود تماس خواهد گرفت.»

منبع آگاه به زمانه می‌گوید بلاتکلیفی و بی‌خبری از محل نگهداری یاسر رحمانی‌راد باعث افزایش نگرانی خانواده او از شرایط آنها شده است:

«آنها فقط برای درمان رفته بودند نه چیز دیگری و دلیل بازداشت آنها مشخص نیست.»

یاسر رحمانی‌راد، متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۷ است و پیش‌تر پزشک کارگران شرکت هفته تپه بود و سال ۸۸ نیز سابقه بازداشت دارد.

دکتر همایون افتخاریان، ۲۳ ساله، اهل تهران و تکنیسین اتاق عمل و دکتر بهنام اوحدی، روان‌پزشک و سکسولوژیست است که در تاریخ پنج‌شنبه ۱۰ آذر عازم مهاباد شده بودند.

بهنام اوحدی قبل از رفتن به مهاباد در پستی که در صحفه اینستاگرام خود منتشر شده بود، عکس‌هایی از کودکان جان‌باخته‌های مهاباد همراه با این متن منتشر کرده بود:

«هر چه چرخ خیاطی و ارگ مینیاتوری کلکسیونی از اتاق مطبم خواستید بخرید، بهتون نفروختم بابانوئل داره می‌بره کردستان برای این فرشته‌ها…»