مصطفی محبوبی، هنرمند موسیقی‌دان و از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در تهران، حدود ۴۰ روز است که به‌صورت بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ (فشافویه) به سر می‌برد.

یکی از اعضای خانواده مصطفی محبوبی که نخواست نامش فاش شود، به زمانه گفت او ساعت ۳ بامداد جمعه ۲۰ آبان در منطقه پیروزی، زمانی که به منزل یکی از دوستانش رفته بود، در خیابان توسط نیروهای لباس شخصی همراه با دوست‌اش بازداشت شد.

به گفته منبع آگاه زمانه نیروهای امنیتی بعد از بازداشت مصطفی محبوبی، او را به مکان نامعلومی منتقل کرده و به شدت کتک زدند.

«ظاهرا خانه امن بردند. بدن‌اش سیاه و کبود شده بود، و سرش پارگی پیدا کرده بود، چشم‌هایش زخم شده و پیشانی‌اش به دلیل شوکر برقی سوخته بود.»

این عضو خانواده مصطفی محبوبی به زمانه می‌گوید که مصطفی از ۶ سالگی به بیماری صرع مبتلا است و دارو مصرف می‌کند:

«در آن سه روز هر چقدر گفته بود من دارو مصرف می‌کنم توجهی نکرده بودند، به همین دلیل حال‌اش بد شده بود و به او حمله دست داده بود.»

به گفته منبع آگاه زمانه، خانواده مصطفی محبوبی تا سه روز از وضعیت او بی‌اطلاع بودند. او اولین بار بعد از انتقال به زندان تهران بزرگ (فشافویه)، موفق می‌شود با خانواده‌اش تماس بگیرد.

زمانی که مصطفی محبوبی به زندان تهران بزرگ منتقل می‌شود، هنگام تحویل به بیمارستان به دلیل شرایط بیماری او را به بیمارستان فیروز آبادی شهر ری اعزام می‌کنند و روز بعد مجددا به بیمارستان بازمی‌گردانند:

«وقتی به زندان برگشت دوباره بعد از سه روز به بیمارستان لقمان حکیم اعزام شد و این بار چهار روز بستری شد. اجازه نداده بودند خانواده او را در بیمارستان را ملاقات کنند، تنها توانستند از دور مصطفی را ببینند.»

مصطفی محبوبی

مصطفی محبوبی در زندان تهران بزرگ امکان تماس تلفنی و ملاقات هفتگی با خانواده را دارد.

اتهام مصطفی محبوبی «اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

خانواده مصطفی محبوبی برای او وکیل گرفته‌اند، اما وکیل فعلا نتوانسته پرونده را دریافت کند و فعالیت حقوقی خود را بیاغازد. به خانواده مصطفی وعده داده‌اند که او با وثیقه آزاد خواهد شد تا تحت درمان قرار بگیرد.

مصطفی محبوبی متولد ۱۵ شهریور ۱۳۷۵ است. او بیش از ۱۲ سال به صورت حرفه‌ای در زمینه موسیقی فعالیت می‌کند و تا قبل از دستگیری به عنوان باریستا در یک کافی‌شاپ مشغول به کار بود.