صبح یکشنبه چهارم دی ماه کسبه و بازاریان در بوکان اعتصاب کردند. تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این شهر در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد بازار به صورت یک‌پارچه تعطیل شده است. این ویدیوها که زمان آنها چهارم دی ماه اعلام شده است، از بسته‌ماندن تمام مغازه‌ها و بازار این شهر حکایت دارند.

شبکه حقوق بشر کردستان با انتشار یک ویدیو نوشت کسبه و بازاریان این شهر در اعتصاب کامل به‌سر می‌برند.

همزمان با این اقدام معترضی، گروه‌هایی از شهروندان در مزار کشته‌شدگان حضور یافتند. منابع محلی در بوکان فضای این شهر را «کاملا امنیتی» گزارش کردند.

یک تصویر از بوکان در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد نیروهای امنیتی مسیر ورودی به آرامستان این شهر را مسدود کرده‌اند و خودروهای حامل نیروهای نظامی در این برخی مسیرهای این شهر مستقر شده‌اند.

مردم معترض پس از حضور بر مزار کشته‌شدگان به داخل شهر بازگشتند. چند ویدیوی منتشر شده از بوکان از شلیک گاز اشک‌آور از سوی نیروهای امنیتی به سمت معترضان حکایت دارند. در این ویدیوها صدای معترضان که «مرگ بر جاش»ـ نیروهای مزدور محلی_ مرگ بر خامنه‌ای و «شه‌هید نامری» را شعار می‌دهند به گوش می‌رسد.

نیروهای امنیتی در فاصله ۲۴ آبان تا سوم آذر دست‌کم ۳۷ تن را در بوکان به ضرب گلوله یا ضربات باتون کُشتند. پس از آن شمار نیروهای امنیتی و نظامی در بوکان و دیگر شهرهای کرد افزایش یافت.

در روستای چروسانه کامیاران هم شماری از مردم بر مزار برهان کرمی حاضر شدند و با سر دادن شعار «شه‌هید نامری»_شهید نمی‌میرد یاد او را گرامی داشتند. حاضران همچنین مرگ بر دیکتاتور را فریاد زدند. برهان کرمی را ماموران امنیتی در ۲۵ آبان کشتند.

شامگاه شنبه سوم دی ماه نیز در تهران، کرج، سنندج، اصفهان، بندرعباس، بابل، مشهد و اهواز گروه‌هایی از معترضان به خیابان آمدند و علیه حکومت شعار دادند.

در تهران هم در مناطق تهران‌پارس، ولی‌عصر، چیتگر، جردن، هفت‌حوض علیه حکومت شعار دادند. «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه»، «مرگ بر دیکتاتور»، «خامنه‌ای ضحاک می‌کشمیت زیر خاک» و «مرگ بر حکومت بچه‌کش» از جمله شعارهای معترضان در شامگاه صدمین روز خیزش زن، زندگی، آزادی بود.

در کرج هم به رغم بارش شدید برف و سرما معترضان در فردیس، گوهردشت و گلشهر در خیابان علیه حکومت شعار دادند: «امسال میده کشته سپاه مرگ بر کل نظام»، «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه» و «جمهوری اسلامی نمی‌خوایم نمی‌خوایم» و «قاضیامون قاتلن، کل نظام فاسدن».

در شهر مشهد، زادگاه مجیدرضا رهنورد که او را اعدام کردند هم معترضان در دو منطقه وکیل‌آباد و بلوار امام رضا «مرگ بر خامنه‌ای» و «مجید ما رو بردن، جنازه‌شو آوردن» سر دادند.

در اهواز هم که بارندگی شدید سبب آب گرفتگی معابر عمومی شده است، در منطقه کیان‌پارس، و در اصفهان نیز در خیابان دولت معترضان شعار دادند: «مرگ بر خامنه‌ای» و «هیز توی، هرزه تویی، زن آزاده منم».

بندرعباس، مرکز استان هرمزگان و سنندج مرکز استان کردستان هم از دیگر شهرهایی بودند که شامگاه شنبه به صحنه اعتراض تبدیل شدند. در بندرعباس نیروهای امنیتی به سمت معترضانی که مرگ بر خامنه‌ای را فریاد زدند، گاز اشک‌آور شلیک کردند. در سنندج هم معترضان با افروختن آتش خیابان را مسدود کردند. همچنین یک ویدیو نیز از تظاهرات شبانه در بابل، استان مازندران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

اعتراضاتی که در واکنش به قتل ژینا (مهسا) امینی ۲۶ شهریور در سقز آغاز شد صد روز است که در ایران ادامه دارد. حکومت تا به حال نزدیک به ۵۰۰ تن را کشته و بیش از ۱۸ هزار نفر را بازداشت کرده است. هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر گزارش کرده است حداقل ۵۸ تن از بازداشت‌شدگان با اتهام محاربه و افساد فی‌الارض که می‌تواند به صدور حکم اعدام منتهی شود، روبرو هستند. حکومت ایران تا به حال محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد را اعدام کرده است.