طبق اطلاعات رسیده به زمانه، مهدی بهمن، نویسنده و هنرمند نگارگر که سه‌شنبه‌شب ۱۹ مهرماه با یورش نیروهای امنیتی به منزل‌اش در تهران بازداشت شده بود، توسط دادگاه انقلاب تهران به «اعدام» محکوم شده است.

هنوز اطلاع دقیقی از اتهام‌های مهدی بهمن در دسترس نیست، اما به گفته یک منبع آگاه، او به اتهام «جاسوسی برای کشورهای بیگانه» به اعدام محکوم شده است.

دادگاه این نویسنده شنبه ۳ دی‌ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار شد و در جلسه دادگاه از حق داشتن وکیل تعیینی محروم بوده است.

مهدی بهمن پس از بازداشت طی تماس کوتاهی به خانواده‌اش اطلاع داده بود که در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد و از آن‌ زمان تاکنون در همین بند نگهداری می‌‎شود. او از زمان بازداشت تنها یک‌بار با خانواده‌اش ملاقات داشته است.

مهدی بهمن بیش از ۲۰ سال در حوزه همزیستی ادیان فعالیت کرده و به همراه آیت‌الله معصومی تهرانی، فعالیت‌های مشترکی در راستای گفت‌وگوی ادیان انجام داده است. سه سال پیش یک نسخه از صحیفه عزرا در کتاب مقدس یهود با خطاطی آیت الله معصومی تهرانی و تذهیب سنتی مهدی بهمن به دفتر راو اعظم اسرائیل «هاراو یتسحاک یوسف» اهدا شده بود. مهدی بهمن همچنین کتاب‌های تورات، زبور و انجیل را نیز تذهیب کرده‌ که کتاب زبور در کتابخانه کنگره آمریکا نگهداری می‌‏شود.

کتاب «سرمای استخوان سوز» عنوان اولین مجموعه داستان مهدی بهمن است که به خاطر ممنوعیت‌ انتشار و سانسور کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سال ۲۰۱۹ توسط انتشارات «روناک» در آمستردام منتشر شد.