صبح شنبه ۱۵ بهمن، زلزله‌ای با شدت ۴‍‍,۷ ریشتر شهرستان‌های غرب استان کرمانشاه را لرزاند. این زلزله در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب احساس شده است. مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران عمق این زلزله را ۱۰ کیلومتر و در حوالی ۲۰ کیلومتری قصرشیرین اعلام کرده است‌. به گفته مسئول روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه تاکنون چهار نفر در شهر قصر شیرین مصدوم شده‌اند.

همچنین، روز گذشته در شهر بندرعباس استان هرمزگان نیز زلزله‌ای به بزرگی سه در عمق هفت کیلومتری رخ داد. کانون این زمین‌لرزه در ۲۰ کیلومتری بندرعباس، ۴۰ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۲ کیلومتری درگهان در استان هرمزگان بوده است.

در هفته گذشته نیز، زمین لرزه‌ای به شدت ۵,۹ در شهر خوی، واقع در آذربایجان غربی، رخ داد. رسانه‌های رسمی ایران از جان باختن حداقل دو نفر و مصدوم شدن بیش از ۳۰۰ نفر خبر دادند. در نتیجه این زلزله صدها نفر در فصل زمستان بی‌سرپناه شده‌اند. بر اساس فیلم‌های منتشر شده از شهر خوی، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی تجمع مردم زلزله‌زده خوی برای درخواست کمک را با ماشین‌های آب‌پاش پاسخ دادند. همچنین، بر اساس گزارش‌های کاربران شبکه‌های مجازی، نیروهای امنیتی مانع از کمک‌رسانی‌های مردمی به زلزله‌زدگان می‌شوند.