خبرگزاری‌های وابسته به حکومت، به نقل از یک «منبع مطلع» از احتمال رد صلاحیت حسن روحانی توسط شورای نگهبان خبر دادند.

خبرگزاری‌های فارس، مهر و مشرق نیوز، شب یکشنبه ۱۹ خردادماه، به نقل از یک «منبع مطلع» اعلام کردند که به دلیل اظهارات «ضد امنیتی» و «افشای اطلاعات محرمانه پرونده هسته‌ای»، شورای نگهبان صلاحیت حسن روحانی را مجدد بررسی می‌کند. حمایت از موسوی و کروبی، انتقاد از مدیریت مذاکرات هسته‌ای، افشای اطلاعات نظام و رفتارهای اعتراضی حامیان او در همایش‌های انتخاباتی، از دیگر دلایل این تصمیم شورای نگهبان اعلام شده است.

شماری از شرکت‌کنندگان در برنامه انتخاباتی حسن روحانی در ورزشگاه شیرودی در روز شنبه، هجدهم خرداد ماه، دستگیر شدند. حامیان حسن روحانی در ورزشگاه شیرودی تهران شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» دادند. هنوز اسامی و تعداد دستگیرشدگان و نهاد بازداشت کننده آن‌ها اعلام نشده است.

سخنرانی خود روحانی در ورزشگاه شیرودی نیز، جنجال برانگیز شده است. در این سخنرانی روحانی از جانب حامیانش به «آقایانی که کشور را به این روز انداخته‌اند» می‌گوید: «دیگر مردم شما را نمی‌خواهند».

نوار ویدئویی خصوصی که پس از مذاکرات شب جمعه ۱۷ خرداد ماه ضبط شده و یک روز بعد در اینترنت منتشر شده است، روحانی را بدون عبا و عمامه در ماشین شخصی‌اش نشان می‌دهد. او در این نوار از روند مذاکرات ایران با کشورهای غربی انتقاد می‌کند و می‌گوید برای انتقاد حرف‌های زیادی داشته که به دلیل «مروت» از گفتن آن‌ها صرف نظر کرده است.

روز یکشنبه ۱۹ خرداد ماه، سید مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح و رییس ستاد تبلیغات دفاعی کشور، بدون ذکر نام روحانی اعلام کرده است که با برخی نامزدهای ریاست جمهوری در آینده برخورد قانونی خواهد شد. به نقل از سپاه نیوز، این برخورد به دلیل «سیاه نمایی» این نامزدها و فاش کردن «برخی اطلاعات و گزارش‌ها در محدوده نیروهای مسلح» است.