در کتاب «رویکردی نوین به فمینیسم سوسیالیستی» فریدا آفاری، مترجم و نویسنده با به کارگیری درک حاصل از مطالعه  فلسفه فمینیستی، فعالیت‌های بین‌المللی و تجربه کار به‌عنوان  کتابدار عمومی در آمریکا کوشیده است چشم‌انداز جدیدی از بدیل سرمایه‌داری، نژادپرستی، جنسیت‌گرایی، دگرجنس‌گرا سالاری و بیگانگی ارائه دهد.  

طرح جلد کتاب سوسیالیسم فمینیسم

این اثر به بازاندیشی نظریه‌های فمینیستی درباره ستم بر زن می‌پردازد، اساس این بازاندیشی بازگشت به انسان باوری است اما نوعی انسان باوری که با تجربیات زیر بسی پربارتر شده است:

نظریه‌های بازتولید اجتماعی، نظریه بیگانگی، نظریه در هم تنیدگی ستم از سوی فمینیسم سیاه، نظریه الغای نظام زندان، نظریه‌های کوییر و تجربیات نویسنده به‌عنوان یک فمینیست ایرانی-آمریکایی.

آفاری در دو جلسه وبینار، بخش‌هایی از کتاب را به مخاطبان زمانه معرفی کرد. او امیدوار است که این اثر بتواند به جنبش «زن، زندگی، آزادی» در راستای ژرفایابی اهداف و تحقق انقلابی فمینیستی یاری رساند.

فریدا آفاری، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته فلسفه از دانشگاه لویولا در شیکاگو  و مدرک کارشناسی ارشد در رشته کتابداری و علوم اطلاعات از دانشگاه دومینیکن در ایلینویز است. او همزمان با کار کتاب‌داری، فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و تهیه وبلاگ ایرانیان ترقی‌خواه ( Iranian Progressives in Translation)، در ترجمه چندین کتاب از جمله فلسفه و انقلاب:  از هگل تا سارتر  به قلم رایا دونایفسکایا  نیز همکاری کرده است.  

ترجمه فارسی کتاب «رویکردی نوین به فمینیسم سوسیالیستی» را می‌توانید دانلود کنید و بخوانید.

جلد کتاب «رویکردی نوین به فمینیسم سوسیالیستی»
«رویکردی نوین به فمینیسم سوسیالیستی»

گفتار نخست:

  • مبانی ستم بر زن چیست؟
  • بررسی نظریه‌های بازتولید اجتماعی و بیگانگی

گفتار دوم:

  • نظریه‌پردازی یک بدیل انسان باور سوسیالیست و فمینیست در برابر سرمایه‌داری
  • چیره شدن بر سلطه: باز مفهوم پردازی رابطه «خود» و «دیگری»

Ad placeholder

نسخه شنیداری گفتار نخست:

نسخه شنیداری گفتار دوم و پایانی: