احکام زندان کامیار فکور، روزنامه‌نگار و فعال کارگری و سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان روز گذشته به اجرا درآمد و آنها به بند عمومی زندانی اوین جهت تحمل حبس منتقل شدند.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم حبس کامیار فکور و همسرش سروناز احمدی، سه‌شنبه ۱۹ اردیبشت به اجرا در آمد و آنها که در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌بردند، به بند عمومی این زندان منتقل شدند.

 کامیار فکور و سروناز احمدی به همراه عسل محمدی، هیراد پیربداقی، آنیشا اسداللهی، ریحانه انصاری‌نژاد، ژاله روحزاد و حسن ابراهیمی روز هشتم اردیبهشت و در آستانه روز جهانی کارگر، در حالی که جهت بازدید به منزل محمد حبیبی، معلم بازداشت شده رفته بودند، با یورش نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

کامیار فکور پیش‌تر توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و سروناز احمدی به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» به پنج سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده بودند.

نهایتا حکم این زوج در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تقلیل یافت و کامیار فکور به هشت ماه حبس و سروناز احمدی به سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

جلسه بدوی دادگاه رسیدگی به اتهامات آنها در تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

کامیار فکور و سروناز احمدی در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ بازداشت شدند. چندی بعد حکم حبس فکور در زندان اوین به اجرا در آمد و او به بند ۸ این زندان منتقل شد، اما نهایتا در تاریخ نوزدهم بهمن سال گذشته در ادامه آزادی شماری از زندانیان به دنبال صدور بخش‌نامه «عفو»، از زندان اوین آزاد شد.

سروناز احمدی، دانش‌ آموخته کارشناسی ارشد مددکاری دانشگاه علوم بهزیستی در ولنجک تهران و فعال حقوق کودکان، نیز در تاریخ شانزدهم آذر ماه سال گذشته، با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت آزاد شده بود.