بهمن محصص در نمایی از مستند «فی‌فی از خوشحالی زوزه می‌کشد»
بهمن محصص در نمایی از مستند «فی‌فی از خوشحالی زوزه می‌کشد»

این فیلم اولین حضوربین المللی خود را از ماه فوریه ۲۰۱۳ در جشنواره برلین آغاز کرد که با موفقیت زیاد همراه بود و یک پخش‌کننده بین‌المللی برای فیلم به‌دست آورد. از آن پس در بسیاری ازجشنواره‌های جهانی شرکت کرد؛ از جمله «جشنواره جهانی سینمای واقع‌گرا» درپاریس که در آنجا نیز موفق به دریافت جایزه شد. سپس به جشنوار «تولوراید» در آمریکا و جشنواره نیویورک هم راه یافت و به‌زودی در جشنواره فلورانس در ایتالیا که ویژه هنرهای مدرن است نیز نمایش داده می‌شود.

«فی فی از خوشحالی زوزه می‌کشد» نام تابلوئی از بهمن محصص است که هیچگاه حاضر به فروش آن نشد. میترا فراهانی، سازنده این فیلم مدت‌ها در پی بهمن محصص بود تا درباره او فیلمی بسازد. محصص که پس از انقلاب بهمن ۵۷ از ایران خارج شده بود، در انزوا زندگی می‌کرد. میترا فراهانی بعد از سال‌ها تلاش او را در هتلی در شهر رم ملاقات می‌کند و در دو ماهی که از زندگی محصص باقی مانده بود با او زندگی می‌کند. ثمره این تلاش و هم‌نشینی مستندی است که «فی فی از خوشحالی زوزه می‌کشد» نام گرفت.

صفحه بعد:

جشنواره فیلم رم

بازیگران فیلم «گس» ساخته کیارش اسدی‌زاده جایزه ویژه بازیگران هشتمین جشنواره فیلم رم را به‌دست آوردند. در این فیلم پانته‌آ پناهی، رویا جاویدنیا، احسان امانی، شبنم مقدمی، مهسا علافر، محمدرضا غفاری، نوال شریفی، صدف احمدی، ماهانا نور محمدی، سیما مبارک شاهی، بهاران بنی احمدی، سیامک صفری، مانی گندمکار، آرشام طالبی بازی می‌کنند.