فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر با انتشار بيانيه‌ای از قطعنامه اخير مجمع عمومی سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در ايران استقبال کرد.

در اين بيانيه آمده است: “فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر از فراخوان محکم قطعنامه به دولت ايران برای همکاری کامل با گزارشگر ويژه وضعيت حقوق بشر در ايران استقبال می‌کند.”

اين بيانيه افزوده است: “دولت ايران به‌رغم ادعای بهبود در وضعيت حقوق بشر، در هشت سال گذشته به هيچ يک از گزارشگران ويژه سازمان ملل اجازه ديدار از ايران را نداده است.”

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر آرای منفی به قطعنامه را با توجه به افزايش تعداد اعدام‌ها در ايران، تداوم سرکوب و دستگيری فعالان جامعه مدنی در ايران “نگران‌کننده” خوانده است.

بيانيه با اشاره به اين‌که “بسياری از مدافعان حقوق بشر که سال‌ها پيش در ايران دستگير شده‌اند هنوز در زندان به‌سر می‌برند”، می‌افزايد با ادامه گفت‌وگوها درباره برنامه هسته‌ای ايران، جامعه بين‌المللی به وخيم‌تر شدن وضعيت حقوق بشر در اين کشور نيز توجه کند.

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر تأکيد کرده است: “هيچ پيشرفتی در گفت‌وگوهای هسته‌ای نبايد بر تداوم نقض جدی حقوق بشر در ايران سايه افکند.”