فرشید رمزی، تهیه‌کننده سرشناس شوهای تلویزیونی در تلویزیون ملی ایران در سال‌های پیش از انقلاب در ۷۵ سالگی در خانه سالمندانی در کرج، در تنهایی و عزلت درگذشت.

فرشید رمزی با گوگوش در سال‌های پیش از انقلاب
فرشید رمزی با گوگوش در سال‌های پیش از انقلاب

فرشید رمزی، تهیه‌کننده و کارگردان شوهاى معروف «زنگوله‌ها»، «شش و هشت» و «رنگارنگ» بود. او  در اثر پیامدهای سکته مغزی، بعد از ظهر دوشنبه ۱۶ فروردین در کرج چشم بر جهان ما فروبست.

فرشید رمزی بسیاری از خواننده‌های سرشناس موسیقی پاپ، چهره‌هایی مانند داریوش، کیوان، افشین، نلی، آلیس، فرهاد و فریدون فروغی را در برنامه‌های پربیینده‌ «چشمک»، «استودیو ۱۱»، «رنگارنگ» و «شش و هشت» به ایرانیان معرفی کرد. حسن شماعی‌زاده، خواننده و ترانه‌سرای ایرانی در گفت‌‌و‌گویی از او به عنوان یک کارگردان مبتکر یاد می‌کند.

فرشید رمزی بعد از انقلاب از ایران خارج شده و به آمریکا رفت و بعد از مدتی در لندن اقامت کرد. او در دوران اصلاحات به ایران سفر کرد اما به او اجازه خروج از کشور و بازگشت به لندن را ندادند. رمزی دو سال پایانی زندگی‌اش را در خانه سالمندانی در کرج گذراند.

فرشید رمزی سرپرستی گروه فیلمبرداری از مراسم تاجگذاری محمد رضا پهلوی، جشن‌های دو هزار پانصد ساله و مراسم پنجاهمین سالگرد سلطنت پهلوی را نیز به عهده داشت.

در همین زمینه:

«ساعت پنج»؛ در گفت‌و‌گو با احمد رضا نبی‌زاده