مردم و جوانان شهرهای مريوان، سقز، بانه، سنندج، سردشت و پيرانشهر همچنان به اعتراضات خود عليه اعدام زندانيان سياسی ادامه می‌دهند.

اعتراض جوانان “پسوه” از توابع پیرانشهر ـ عکس از “کمپين صلح فعالان در تبعيد”

به‌گزارش تارنمای “کمپين صلح فعالان در تبعيد”، در اين شهرها مردم با راهپيمايی، نصب تراکت و شعارهايی در سطح شهر با مظنون “اعدام نه”، خواهان آزادی زندانيان سياسی، به‌ويژه زانيار و لقمان مرادی، زندانيان سياسی کُرد محکوم به اعدام شده‌اند.

زانیار مرادی و لقمان مرادی، اهل کردستان ایران در روز ۱۴ مردادماه سال ۸۸ خورشیدی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

آن‌ها دی‌ماه همان سال، به اتهام “محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُردی، کومله” و دست داشتن در قتل پسر امام جمعه مریوان در ۱۴ تیر ۱۳۸۸، به اعدام محکوم شدند و اکنون خطر اعدام جان آن‌ها را تهديد می‌کند.

در ادامه اين گزارش آمده است، در برخی از دانشگاه‌های استان کردستان نيز بيانيه‌هايی در محکوميت اعدام زندانيان سياسی کُرد پخش و از مردم خواسته شده که در اين‌باره سکوت نکنند.

“کمپين صلح فعالان در تبعيد” به‌نقل از منابع محلی نوشته است روز يکشنبه ۲۶ آبان‌ماه جاری، جمعی از جوانان کُرد اهل پسوه با حمل پلاکاردهايی با مظنون “اعدام نه” و “آنان مگر چه می‌خواستند جز برابری و آزادی”، اعدام‌های اخير را محکوم کردند.

در روزهای گذشته سه زندانی سياسی کُرد در ايران اعدام شدند.

شيرکو معارفی، بامداد روز دوشنبه ۱۳ آبان‌ماه در زندان سقز و حبیب‌الله گلپری‌پور و رضا اسماعیلی (مامدی)، روز شنبه، چهارم آبان‌ماه در زندان‌های ارومیه و سلماس اعدام شدند.

در هفته‌های گذشته جوانان شهرهای مختلف استان کردستان چندين بار عليه اين اعدام‌ها اعتراض کردند.