پس از گشایش رسمی المپیک زمستانی در سوچی، شرکت گوگل لوگوی جستجوگر خود را به پرچم رنگین کمان که نمادی برای احقاق حقوق دگرباشان جنسی است، تغییر داد.

d7

روی پس زمینه رنگین کمان، بازیکنان ورزش‌های زمستانی مختلف دیده می‌شوند و در زیر لوگو این متن از قوانین المپیک نوشته شده است: «ورزش، از حقوق انسانی ماست. هر فرد باید امکان این را داشته باشد که به دور از هر نوع تبعیض و در راستای روح المپیک که نیازمند درک متقابل، دوستی، همبستگی و انصاف است، در ورزش شرکت کند».

رنگین کمان مورد استفاده گوگل از سال ۱۹۷۸ نماد حقوق دگرباشان جنسی در تظاهرات و رژه‌های عدالت خواهی بوده است. گوگل لوگوی جستجوگر خود را بنا به مناسبت‌های مختلف با گرافیک‌های مختلف تزئین می‌کند. این گرافیک‌ها معمولا پیام خاصی را برای مخاطب دارند یا در برزگداشت شخصیت‌های تاریخی، رخداد‌ها و زندگی قهرمان‌ها، طراحی می‌شوند.

فعالان حقوق دگرباشان جنسی از دیگر حامیان مالی المپیک زمستانی ۲۰۱۴ نیز خواسته‌اند که به مانند گوگل به کمپین حمایت از حقوق دگرباشان جنسی بپیوندند.

روسیه، دگرباشان جنسی را با تغییر قوانین خود و ممنوع کردن تبلیغ همجنسگرایی، سرکوب می‌کند. شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور، روسیه از حامیان قوانین ضد همجنسگرایان، دوجنسگرایان و تراجنسیتی‌ها در روسیه است و اصرار دارد که این قوانین برای حمایت از حقوق کودکان تنظیم شده‌اند.

در همین زمینه:

در روز گشایش المپیک زمستانی سوچی بیش از ۲۰ معترض در روسیه بازداشت شدند

مراسم جشن افتتاح المپیک زمستانی سوچی

سرکوب همجنسگرایان؛ مرزبندی با فرهنگ غربی

نامه ۲۰۰ نویسنده به ولادیمیر پوتین در ضرورت احترام به آزادی بیان و حقوق هم‌جنسگرایان

ضرب و شتم همجنسگرایان در آستانه المپیک زمستانی