در آستانه دور جديد مذاکرات هسته‌ای ايران و کشورهای گروه ۱+۵، نمايندگان مجلس ایران در بيانيه‌ای خواستار قاطعیت هیأت مذاکره‌کننده این کشور در نگهبانی از «حقوق هسته‌ای» ایران شدند.

در بیانیه نمایندگان آمده است که وزیر خارجه و هیأت مذاکره‌کننده درباره حفظ «دستاوردهای هسته‌ای» در برابر مجلس پاسخگو هستند.
در بیانیه نمایندگان آمده است که وزیر خارجه و هیأت مذاکره‌کننده درباره حفظ «دستاوردهای هسته‌ای» در برابر مجلس پاسخگو هستند

به‌گزارش منابع خبری ایران، در بیانیه نمایندگان مجلس که روز دوشنبه ۲۲  اردیبهشت‌ماه در جلسه علنی مجلس خوانده شد از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و هیأت مذاکره‌کننده هسته‌ای خواسته شده است که در مذاکرات، تمامی «حقوق هسته‌ای ايران» شامل غنی‌سازی اورانیوم، تحقيق و توسعه و ابعاد مختلف آن و همچنين آب سنگين اراک پاسداری شود و با هيچ وعده و وعيدی از این حقوق عقب‌نشينی نکنند.

آن‌ها ضمن تأکید بر این‌که نسبت به «حفظ و صيانت دستاوردهای هسته‌ای» حساس هستند، از «عملیات روانی برخی قدرت‌ها» برای به بی‌راهه کشاندن مذاکرات هسته‌ای سخن گفته‌اند.

در پایان این بیانیه آمده است که وزیر امور خارجه و هیأت مذاکره‌کننده درباره حفظ «دستاوردهای هسته‌ای» در برابر مجلس پاسخگو هستند.

دور جديد مذاکرات هسته‌ای ايران و کشورهای گروه ۱+۵، شامل آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان، از فردا (سه شنبه) در وين اتريش برگزار می‌شود.