حسين ميردامادی، دايی آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران می‌گويد که وزير اطلاعات در اين کشور «نقش دکور» را دارد.

سراج‌الدین میردامادی (راست) در کنار پدرش حسين ميردامادی
سراج‌الدین میردامادی (راست) در کنار پدرش حسين ميردامادی

ميردامادی که با سايت «روز» درباره بازداشت فرزندش سراج‌الدين ميردامادی گفت‌وگو کرده، افزوده است: «وزير اطلاعات ما قدرتی ندارد به جای اين‌که وزير بتواند دخالتی بکند، چنين اختياراتی ندارد و فقط يک دکور است وزير اطلاعات.»

وی گفت: «ما کانالی به وزير اطلاعات زديم، ايشان گفته از دست من خارج است.»

دايی آيت‌الله خامنه‌ای گفته که حاضر نيست برای آزادی فرزندش به او مراجعه کند.

به گفته ميردامادی، آيت‌الله خامنه‌ای با بستگانش روابط «خوبی ندارد.»

وی درباره رهبر ايران افزوده است: «وقتی می‌بينم اين موقعيت‌ها ايشان را در موقعيتی قرار داده که تحويل نمی‌گيرد و کم‌اعتنايی می‌کند، دليلی ندارد بروم.»

سراج‌الدين ميردامادی، روزنامه‌نگار روز شنبه ۲۰ ارديبهشت‌ماه، برای ادای پاره‌ای توضيحات به دادسرای اوين احضار شده بود که با مراجعه به آنجا بازداشت شد.

سراج‌ا‌لدين ميردامادی، از همکاران روزنامه‌های توقيف شده «جهان اسلام»، «توس» و «حيات نو» بود و با «راديو زمانه» نيز همکاری کرده است.

پس از انتخابات اخير رياست جمهوری در ايران، مردادماه امسال سراج‌ا‌لدين ميردامادی به‌همراه همسرش از پاريس به ايران بازگشت و به‌هنگام ورود به «فرودگاه امام»، گذرنامه‌ هر دوی آن‌ها توقيف شد.

ميردامادی روز ۲۸ آبان‌ماه (۱۹ نوامبر) در دادسرای اوين تفهيم اتهام شد.

وی متهم به «اقدام عليه امنيت ملی» شد و سپس سپاه پاسداران به اتهامات وی «اجتماع و تبانی» را اضافه کرد. ميردامادی در اين مدت با قرار کفالت آزاد بود.