سایت «تابناک» نوشته است بیشتر رسانه‌ها در بازتاب سخنان روز چهارشنبه ۱۴ خردادماه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، «اشتباه لفظی» کرده و کلمه «تغلب» را به اشتباه «تقلب» نوشته‌اند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای در مراسم سالگرد مرگ آیت‌الله خمینی
آیت‌الله علی خامنه‌ای در مراسم سالگرد مرگ آیت‌الله خمینی

به‌نوشته «تابناک» علی خامنه‌ای در سخنان خود به‌مناسبت سالگرد مرگ آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران گفته بود: «هيچ قدرت و غلبه‌ای در مکتب امام که از تغلب و از اعمال زور حاصل شده باشد، مورد قبول نيست… آن قدرتی که از انتخاب مردم به‌وجود آمد، اين محترم است. در مقابل آن نبايد کسی سينه سپر بکند، در مقابل او کسی نبايد قهر و غلبه‌ای به کار ببرد که اگر يک چنين کاری کرد، اسم کار او فتنه است.»

«تقلب» و «فتنه» کلماتی هستند که پس از دهمین دوره انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ بیشتر مطرح شدند.

مخالفان، حکومت را به «تقلب» متهم می‌کردند و رهبر جمهوری اسلامی نیز همچنان از اعتراض‌های خیابانی آن زمان به‌عنوان «فتنه» یاد می‌کند.

تابناک افزوده است: «سخنان رهبری در مورد غيرقابل قبول بودن تغلب به معنای غلبه کردن و پيروزی با زور در مشروعيت حکومت و اقتدار است، بيشتر رسانه‌ها به جای کلمه تغلب از کلمه تقلب استفاده کرده‌اند که به نظر می‌رسد ناشی از نزديک بودن تلفظ آن‌ها است.»