معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی از شناسايی اولين مورد ابتلا به وبا در تهران خبر داد. به‌گفته او، این فرد مبتلا، تبعه افغانستان است که هنگام ورود به ایران، بيمار بوده است.

از سال ۷۹ تا ۸۴ خورشیدی سالانه در ایران نزديک به ۱۰۰ نفر به بيماری وبا مبتلا شده‌اند.
از سال ۷۹ تا ۸۴ خورشیدی سالانه در ایران نزديک به ۱۰۰ نفر به بيماری وبا مبتلا شده‌اند

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمدرضا فرسار، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی گفت ابتلای این فرد به وبا پس از مراجعه به پزشک، مشخص شد و اين بيمار در حال حاضر تحت درمان قرار دارد.

احمدرضا فرسار افزود: «اطرافيان اين بيمار نيز آزمايش شدهاند که خوشبختانه مبتلا نشده‌اند اما موارد کنترلی به دقت در حال انجام است.»

به‌گفته او، اين فرد جزو افرادی است که به صورت غيرمجاز از مرزهای شرقی ایران به تهران رسيده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی با بیان این‌که تاکنون هيچ موردی از ابتلا به وبا در نزد ایرانی‌ها گزارش نشده، توصيه کرد که مردم نسبت به رعايت موارد بهداشت فردی و شستن دست‌ها در طول روز، دقت و توجه داشته باشند.

از سال ۷۹ تا ۸۴ خورشیدی، سالانه در ایران نزديک به ۱۰۰ نفر به بيماری وبا مبتلا شده‌اند. در سال ۱۳۷۷ حدود ۱۱ هزار مورد وبا در ايران گزارش شد.

وبا از طريق آب توسط باکتری ويبريو کلرا ايجاد می‌شود. اين باکتری بیشتر با نوشيدن آب آلوده وارد بدن می‌شود. در ايران بيشترين راه انتقال وبا، سبزی‌های آلوده‌ است. اين بيماری در گذشته در ايران به نام مرگامرگی خوانده می‌شد.