احمدرضا رادان، رئيس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت حادثه اسيدپاشی در اصفهان بيش از حد بزرگ‌نمايی شد و «دشمن» از آن سوء‌استفاده کرد.

احمدرضا رادان «بزرگ‌نمایی» اسیدپاشی را «بدتر» از خود حادثه دانست.
احمدرضا رادان «بزرگ‌نمایی» اسیدپاشی را «بدتر» از خود حادثه دانست.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) رادان که یکشنبه شب ۱۱ آبان‌ماه در زنجان سخن می‌گفت با بیان این‌که «دشمنان همواره درصدد ضربه زدن به نظام اسلامی هستند»، اظهار داشت: «حادثه اسیدپاشی اصفهان و بزرگ جلوه دادن آن موجب سوءاستفاده دشمنان شد.»

وی این بزرگ‌نمایی را «بدتر» از خود حادثه دانست و با اشاره به طرح امر به معروف و نهی از منکر گفت: جای این قانون در کشور خالی بود و بايد امر به معروف و نهی از منکر به قانون مترقی در کشور تبديل و به درستی پياده شود.»

اسیدپاشی‌ها به روی زنان در اصفهان هم‌زمان با ارائه طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس ایران صورت گرفت و بسیاری از منتقدان، این اسیدپاشی‌ها را نتیجه سیاست‌های حکومتی تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر علیه زنان و آن‌چه «بدحجابی» می‌خوانند دانسته‌اند.

احمدرضا رادان همچنین با تأکید بر این‌که «شبکه‌های ماهواره‌ای با برنامه‌های مختلف در صدد نشان دادن چهره‌ای غيرواقعی از اسلام هستند» گفت: «حوادث بسياری رخ می‌دهد که به درستی مديريت می‌شوند و با مديريت صحيح، مسببين اين حادثه تلخ نيز دستگير و به سزای اعمال خود خواهند رسيد.»

این در حالی است که سردرگمی مقامات امنیتی ایران در پرونده اسیدپاشی به زنان همچنان ادامه دارد. ۷  آبان‌ماه برخی رسانه‌ها در ایران عکس جعلی یک «مرد با کراوات» را منتشر و او را عامل اسیدپاشی معرفی کرد، سپس معلوم شد که عکس منتشرشده، عکس یک استاد دانشگاه است. پس از آن خبرگزاری فارس از بازداشت چند «ضد انقلاب» در اصفهان خبر داد.

پیش از این‌ها خبرگزاری فارس از دستگیری «یک مرد زن‌نما» نیز خبر داده بود که با ورود به میان جمعیت معترضان در اصفهان سعی داشته است «مردم را تحریک به تجمع و اعتراض علیه نهادهای کشور» کند.

حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، چندی پیش اسیدپاشی اصفهان را «کار انگلیس» (بریتانیا) و توطئه‌ای برای جلوگیری از «طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر» از سوی نیروهای مخالف حکومت ایران دانستند.

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در ایران نیز نحوه پوشش اخبار مربوط به اسیدپاشی به زنان را مورد انتقاد شدید قرار داد و برای رسانه‌های داخلی ابراز تأسف کرد.

در اعتراض به اسیدپاشی‌های اخیر در چند شهر ایران، از جمله اصفهان و تهران، تجمع‌های اعتراضی برگزار شد که نیروی انتظامی در چند مورد به دستگیری معترضان پرداخت.