برگرفته از تریبون زمانه *  

کلمه‌هایی مثل سکسیسم و هموفوبیا دیگر برای بسیاری از ما غریبه نیستند. هم بدلیل آنچه اخیرا در رسانه‌ها شنیده‌اید و هم به دلیل وقایع تلخی که در ماه‌های گذشته در ایران رخ داده‌است. اما چاره چیست؟ شاید http://click2act.org ؟

no sexism

آیا شما هم -مثل ما- معتقدید بهترین راه کاهش و اصلاح رفتار‌ و گفتار‌ تبعیض‌آمیز آموزش است؟ آیا برای شما هم پیش آمده که به موضوعی تبعیض‌آمیز که در فضای عمومی مثلاً در رسانه‌ها یا تریبون‌های مختلف مطرح‌ شده، اعتراض کنید و احساس کنید کسی مسئولیت پاسخگویی و حتی فکر کردن به دلایل اعتراض شما را جدی نمی‌گیرد؟

آنچه در ادامه می‌خوانید خلاصه طرحی است که با اعتقاد به اهمیت آموزش و پاسخگویی  برای شرکت در رقابت نوآوری اجتماعی در سال ۲۰۱۴  ارائه داده‌ایم. از میان بیش‌از ۲۰۰ طرح، تنها ۱۴ طرح با بیشترین آرا و ۶ طرح به انتخاب هیأت داوران به مرحله نیمه‌نهایی راه‌خواهند یافت.

برندگان می‌توانند از امکاناتی هرچند محدود برای اجرای طرح‌های خود استفاده کنند.

اگر می‌خواهید ما را در راه‌اندازی این وبسایت یاری کنید  این لینک  را باز کرده و روی دکمه VOTE کلیک کنید.

 پلتفرم Click2Act (کلیک برای عمل) بر اساس دو ارزش آموزش و پاسخگوکردن  در صدد است از طریق بررسی مثال‌های روزمره در فضای عمومی، افراد حقیقی و حقوقی را در عین آموزش، در قبال اعمال و گفتار جنسیت‌زده (sexist) یا ال‌جی‌بی‌تی هراس (lgbt phobic) پاسخگو کند.

این وبسایت علاوه بر ارائه اطلاعات روشن و کافی برای درک هر دو تبعیض برمبنای جنسیت و گرایش جنسی، با کمک گروهی از فعالان برابری جنسیتی و ال‌جی‌بی‌تی، به کاربران سایت پیشنهاد می‌دهد در قبال اعمال و گفتار تبعیض‌آمیز در فضای عمومی  و از طریق ایمیل یا سایر شبکه‌های اجتماعی  با فرد مورد نظر مکاتبه کنند. این مکاتبه در سه بخش به ۱. گفته یا عملکر فرد مورد نظر، ۲.آگاهی‌بخشی در مورد دلیل تبعیض‌آمیزی آن  ۳. درخواست گروهی مبنی بر تغییر رویهمی‌پردازد و متن آن توسط تیم پشتیبان آماده و پیشنهاد می‌شود. کاربران می‌توانند با یک کلیک ساده در این فرآیند تغییر شریک شوند یا خود، بدور از هر گونه برچسب یا نیاز به تعلق به گروه و شبکه خاصی، پیشنهاد جدیدی برای مکاتبه‌ای جدید ارائه دهند.

مسوولیت پیگیری مکاتبات با این وبسایت است تا یک کلیک ساده در فضای مجازی به آموزش و تغییری در دنیای واقعی تبدیل شود. صدای کاربران که امروز پراکنده است، به‌صورت متمرکز به یک عمل بزرگتر تبدیل می‌شود و هرکسی وارد این پایگاه اطلاع‌رسانی شود، از طریق مثال‌های واقعی و به‌زبان ساده در مورد انواع تبعیض‌های جنسیتی آموزش می‌بیند. افراد به‌دور از هر برچسب و هویتی خود را میان گروه بزرگی از هم‌فکران خود، می‌بینند و این همکاری در عین حال موجب توانمندسازی و ظرفیت‌سازی عمومی هم می‌شود.

بله، دست در دست هم دهیم به مهر، میهن خود را کنیم آباد


توجه داشته باشید که وبسایت رأی‌گیری تنها برای احراز هویت واقعی به شما پیشنهاد می‌دهد با استفاده از یکی از سه راه فیس‌بوک، توییتر یا ایمیل در رأی‌گیری ثبت‌نام کنید و به‌ هیچ‌وجه به اطلاعات فردی شما دسترسی نخواهد داشت. از شما دعوت می‌کنیم باقی طرح‌ها را هم مطالعه کنید و دو رأی باقیمانده را به سایر طرح‌هایی که مناسب می‌بینید بدهید.

رأی‌گیری از ساعت ۳ بعدازظهر به وقت اروپای مرکزی دهم نوامبر تا ۲۳ نوامبر باز است.

– لینک صفحه اصلی طرح‌ نو اجتماعی :‌ https://hivossocialinnovationaward.org/
-لینک مستقیم طرح در مسابقه:  https://hivossocialinnovationaward.org/projects/click-to-act-against-sexism-and-lgbtq-phobia/

– ماکت وبسایت : http://click2act.org
– ایمیل :‌ info@click2act.org
از همکاری شما پیشاپیش متشکریم
لینک مطلب در تریبون زمانه