به‌گفته فرمانده انتظامی خراسان رضوی، چند نفر از افرادی که در یک پارک مشهد در رابطه با اسیدپاشی‌های اخیر تظاهرات کرده بودند، بازداشت شدند.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، بهمن اميری مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت شامگاه جمعه ۲۳ آبان، «چند نفری در پارک ملت مشهد با ايجاد تجمع درباره حادثه اسيدپاشی می‌خواستند سوءاستفاده و کار سياسی کنند که هم‌اکنون بازداشت هستند.»

وی تأکید کرد: «نيروی انتظامی خط قرمز دارد و با کسانی که بخواهند ناهنجاری و سوءاستفاده کنند برخورد می‌کند.»

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تعداد دقیق بازداشت‌شدگان را اعلام نکرد.

در پی اسیدپاشی‌های اصفهان، گردهمایی‌های اعتراضی در چند شهر ایران، از جمله اصفهان، تهران و مشهد برگزار شد و معترضان خواهان برخورد جدی مسئولان حکومتی با این پدیده شدند. مأموران امنیتی حکومت در جریان این اعتراضات، از جمله در مشهد چند نفر از معترضان را بازداشت کردند.

اسیدپاشی‌ها به روی زنان در اصفهان، هم‌زمان با ارائه طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس ایران صورت گرفت و بسیاری از منتقدان، این اسیدپاشی‌ها را نتیجه سیاست‌های حکومتی تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر علیه زنان و آن‌چه «بدحجابی» تلقی می‌شود، دانسته‌اند.

آخرین تجمع اعتراضی به اسیدپاشی‌ها را دانشجویان دانشگاه بین‌المللی قزوین در روز دوشنبه ۲۱ آبان‌ماه برگزار کردند.

در حالی‌که اعتراضات به پیگیری نشدن ماجرای اسیدپاشی در اصفهان همچنان ادامه دارد مسئولان هنوز کسی را در این رابطه دستگیر نکرده‌اند.

مسئولان جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند که دامنه این رویدادها را محدود جلوه دهند و آن را «اعمال شخصی» بنامند. آن‌ها همواره از یک متهم سخن گفته‌ و رسانه‌ها را متهم کرده‌اند که با چگونگی خبررسانی‌شان در مورد اسیدپاشی‌ها باعث «نگرانی و تشویش اذهان عمومی» شده‌اند.

در پی اعتراضات مردمی در شهر اصفهان، آریا جعفری، زهرا محمدی و صنم فارسی، سه تن از کارکنان دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این شهر بازداشت و پس از چند روز آزاد شدند.