هفت نفر از زندانیان استان فارس که در ارتباط با جرائم مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان عادل‌آباد شیراز به دار آویخته شدند.

edam
عکس تزیینی است

افراد اعدام شده کسانی بودند که از حدود یک هفته قبل و از آخرین پنج‌شنبه سال گذشته، برای اجراى حکم‌شان از بقیه زندانی‌ها جدا و به سلول‌هاى انفرادى زندان عادل‌آباد شیراز، منتقل شده بودند.

خبرگزارى هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گزارش کرده است که این هفت زندانی اعدامی صبح روز پنج‌شنبه شش فروردین/ ۲۶ مارس، در زندان عادل آباد شیراز اعدام شده‌اند.

گفته شده که شش نفر از این اعدام‌شدگان، برای اجرای حکم‌شان از زندان پیر‌بنای شیراز به زندان عادل‌آباد منتقل شده بودند. دیگر زندانی اعدام شده از زندانیان زندان عادل‌آباد بوده است.

رسانه‌های رسمی و حکومتی در ایران خبری درباره این اعدام‌ها منتشر نکرده‌اند و قوه قضاییه هم اعلامیه یا خبری درباره آن منتشر نکرده است.

هویت افراد اعدام شده نیز هنوز روشن نیست.

هشتم اسفند ماه سال گذشته نیز چهار زندانی زندان مراغه بر اساس حکم‌های مربوط به مواد مخدر اعدام شدند.

بیشتر بخوانید: رد درخواست مرخصی زندانیان سیاسی و اعدام، تا آخرین روزهای سال ۹۳

شمار بسیاری از اعدام‌ها در ایران در ارتباط با جرائم مربوط به مواد مخدر است.

فعالان حقوق بشر، سازمان‌های جهانی و حتی برخی از مسئولان حکومتی در ایران، بارها خواسته‌اند تا در قوانین مربوط به خرید و فروش مواد مخدر تجدید نظر شود و افراد به چنین دلیلی اعدام نشوند اما هنوز تغییری در این رویه ایجاد نشده است.

در حال حاضر، تنها در زندان مراغه ۲۷ زندانی در انتظار اجرای حکم اعدام‌شان هستند.