سخنان محمدجواد ظريف، وزير خارجه ايران که گفته در ايران کسی به خاطر عقيده‌اش زندانی نيست، با اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

Iranian Foreign Minister Mohammad Javad Zarif addresses the media during a news conference in Vienna

به گزاش سحام‌نيوز، کاربران شبکه‌های اجتماعی با مراجعه به صفحه ظريف در فيس‌بوک به اين سخنان او انتقاد کرده‌اند.

ظريف در مصاحبه‌ هفته گذشته خود با چارلی رز، مجری تلويزيون پی‌بی‌اس آمريکا، گفته بود: «در ايران زندانی سياسی و عقيدتی نداريم و افراد به خاطر جرم‌شان روانه زندان می‌شوند.»

در ايران صدها نفر به دليل فعاليت‌های سياسی و عقايد‌شان در زندان به سر می‌برند. ایران همچنین بسیاری از شهروندان به دلیل عقاید مذهبی‌شان از جمله بهائیت و نوکیشی مسیحی زندانی می‌شوند.

ايرانيان منتقد اين سخنان ظريف ضمن يادآوری نام شماری از زندانيان سياسی و عقيدتی از وزير خارجه خواسته‌اند «در مسائل داخلی حقايق را وارونه نکند.»

انتقاد از دولت روحانی به‌دليل بی‌توجهی به سياست داخلی

فعالان سياسی بر اين باور هستند که دولت به سياست خارجی «توجه ويژه‌ای» دارد و شعارهای انتخاباتی حسن روحانی در زمان رقابت‌های انتخاباتی در خصوص فضای باز سياسی «عملی نشده است.»

مهدی خزعلی، فعال سياسی و مدير انتشارات حيان به تازگی در نامه‌ای به حسن روحانی، او را متهم کرده که «با پنبه سر می‌‌برد.»

او که از جمله منتقدان سياست‌های حکومت جمهوری اسلامی ايران است، گفته که نشر حيان از حضور در نمايشگاه بين‌المللی کتاب محروم شده است.

به گفته خزعلی، اداره کل سياسی وزارت اطلاعات به حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور داده که مانع حضور نشر حيان در نمايشگاه کتاب شوند.

خزعلی خطاب به روحانی هشدار داده که اگر به نشر حيان اجازه حضور در نمايشگاه کتاب داده نشود، در ميان نمايشگاه با پرچمی به دست خواهد ايستاد و حقوق شهروندی‌اش را فرياد خواهد زد.

اين فعال سياسی در نامه‌اش افزوده که در دور بعدی انتخابات به يک چهره امنيتی ديگر رأی نخواهد داد. اشاره خزعلی به پيشينه امنيتی حسن روحانی است که سال‌های دبير شورای عالی امنيت ملی ايران بوده است.

مهدی خزعلی فرزند آيت‌الله خزعلی از چهره‌های محافظه‌کار ايران است که در پاييز سال ۱۳۹۲ به شش سال حبس محکوم شد.

اين زندانی سياسی که ۲۴ روز در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، تيرماه سال گذشته از بيمارستان مرخص و آزاد شد.