دبيرکل کانون صنفی معلمان ايران گفت حقوق ماه فروردين شماری از معلمان به خاطر کسری مقرری ماه اول سال نسبت به سال گذشته تغيير چندانی نکرد و حتی دريافتی گروهی از معلمان از حقوق اسفندماه‌ آنان نيز کمتر بود. هنوز معلوم نيست چرا وزارت آموزش و پرورش اين مبلغ را از حقوق معلمان کم کرد.

اسماعيل عبدی، دبيرکل کانون صنفی معلمان ايران در گفتگو با خبرگزاری کار ايران، ايلنا گفت در ماه اول سال مبلغی نزديک به ۲۵۰ هزار تومان به حقوق دريافتی معلمان اضافه شد. اما وزارت آموزش و پرورش مبلغی در همين حدود را تحت عنوان «کسری مقرری ماه اول» از حقوق معلمان کم کرده است.

عبدی تأکيد کرد در نتيجه اين کسری، حقوق ماه فروردين بسياری از معلمان نسبت به سال گذشته تغيير چندانی نکرد و حتی حقوق دريافتی گروهی از معلمان از حقوق ماه اسفند نيز کمتر بود. به گفته عبدی دلايلی را که وزارت آموزش و پرورش برای توجيه کسر مبلغی از حقوق فروردين معلمان اعلام کرده است، «مبهم» و «غير منطقی» است و «معلوم نيست اين پول‌ها در کجا هزينه می‌شود».

عبدی در باره‌ علت کسرحقوق گفت: «وزارت آموزش و پرورش هر سال اين مبلغ را به بهانه پرداخت پول به صندوق بازنشستگی کشور کم می‌کند و مدعی‌ است اگر اين مبلغ از حقوق فروردين ماه معلمان کسر نشود، معلمان در زمان بازنشستگی به مشکل بر می‌خورند.»

به‌گفته‌ دبيرکل کانون صنفی معلمان ايران اولين گروهی که به تأخير دولت در اجرای نظام پرداخت هماهنگ حقوق و ارسال لايحه قانون مديريت خدمات کشوری به مجلس اعتراض کردند معلمان بودند.

پس از آنکه لايحه مديريت خدمات کشوری تصويب شد، مفاد آن به طور کامل برای کارمندان اجرا شد اما اين قانون در بسياری موارد برای فرهنگيان اجرا نمی‌شود.

اسماعيل عبدی به عدم پرداخت حق اياب و ذهاب به معلمانی که از سرويس‌های رفت و برگشت مدارس استفاده نمی‌کنند اشاره کرد و گفت: بايد به معلمانی که از سرويس رفت و برگشت به مدارس استفاده نمی‌کنند، حق اياب و ذهاب پرداخت شود اما آموزش و پرورش از مسئوليت پرداخت اين مبلغ شانه خالی می‌کند وحق غذای روزانه نيز به همين منوال است.