آتنا دائمی، فعال حقوق کودکان در ايران از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به هفت سال حبس محکوم شد.

آتنا دائمی، فعال حقوق کودکان در ايران به هفت سال حبس محکوم شد.
آتنا دائمی، فعال حقوق کودکان در ايران به هفت سال حبس محکوم شد.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اين فعال مدنی با اتهامات «تبليغ عليه نظام، اقدام عليه امنيت ملی از طريق اجتماع و تبانی، توهين به مقدسات، توهين به رهبری و اختفای ادله جرم» ٢٣ اسفند ١٣٩٣ در دادگاه محاکمه شد.

اين گزارش می‌افزاید شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه در جلسه دادگاه، «اجازه دفاع وکيل و شخص وی را نداده» و در نهایت آتنا دائمی را به هفت سال زندان محکوم کرد و اين حکم ۲۲ اريبهشت به وی ابلاغ شد.

به گفته نزديکان اين فعال حقوق کودکان، دادگاه در اين پرونده شهادت فردی را عليه او پذيرفته که خود از متهمان اين پرونده بوده و برای آزادی از زندان، اقدام به شهادت دروغ عليه آتنا دائمی کرده است.

يکی از دوستان آتنا دائمی به گزارشگر هرانا گفت: «فعاليت‌های آتنا کاملاً مدنی بوده مثل شرکت در تجمع مخالفت با اعدام، تجمع حمايت از کوبانی، اعتراض به اعدام ريحانه جباری، مخالفت با حجاب اجباری و اعدام و درباره توهين به مقدسات هم اين اتهام کلاً بی‌اساس بوده و آتنا حتی در يک پيام خصوصی هم توهينی نکرده است.»

آتنا دائمی ۲۶ ساله، شاغل در باشگاه ورزشی انقلاب، در روز ۲۹ مهر ۹۳ از سوی مأموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به زندان اوين منتقل شد و پس از مدت‌ها انفرادی و بازجويی، راهی بند زنان زندان اوين شد.