علی مطهری، نماینده مجلس ایران در نامه‌ای خطاب به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از وی درباره ممنوع‌التصويری محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران سئوال کرد.

محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران
محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی مطهری در نامه خود به دادستان تهران با اشاره به این‌که مقامات متعدد گفته‌اند ممنوعیت انتشار تصاویر و سخنان خاتمی به دستور شورای عالی امنیت ملی نبوده، از جعفری دولت‌آبادی خواسته است تا «برای آگاهی مردم و تنوير افکار عمومی و اقناع مديران مسئول نشريات، خبرگزاری‌ها و سايت‌های خبری» اعلام کند که «اين دستور مستند به چه ماده قانونی و يا مستند به حکم صادره از کدام دادگاه صالح است؟»

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران روز شنبه در یک کنفرانس خبری در تهران، ممنوعیت انتشار تصاویر محمد خاتمی از سوی شورای عالی امنیت ملی را رد کرد.

روحانی گفت: «شورای امنیت ملی هیچ مصوبه‌ای در خصوص ممنوع التصویری یا ممنوع الخبری نداشته و این دروغ است و هرکسی که این مطلب را انتصاب داده باید مجازات شود.»

پیش از روحانی محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و عضو شورای امنیت ملی نیز گفته بود که این شورا محمد خاتمی، را «ممنوع‌التصویر و ممنوع‌البیان» نکرده است.

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران روز یکشنبه در پاسخ رئیس‌جمهور ایران گفت این ممنوعیت به دستور دادستانی، و نه شورای عالی امنیت ملی، انجام گرفته است.

او در همین حال تهدید کرد که تا زمانی که این دستور به قوت خود باقی‌ست، هرکسی با آن مخالفت کند، با او برخورد می‌شود.

محسنی اژه‌ای پیش‌تر با اعلام ممنوع بودن انتشار اخبار و تصاویر خاتمی گفته بود «اگر کسانی که از نظر شورای عالی امنیت ملی یا قوه قضائیه به‌عنوان سران فتنه محسوب شدند، دستگاه قضایی و دادستانی می‌تواند به‌عنوان یک اقدام دستوراتی در این رابطه صادر کند.»

پس از آن‌ دو سایت جماران و بهارنیوز به دلیل انتشار اخباری در مورد خاتمی فیلتر شدند. سایت جماران اما پس از ساعاتی رفع فیلتر شد.