آیت‌الله علی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان در عراق، از گروگان‌گیران یک گروه شبه نظامی شیعی خواست تا کارگران ترکی را که ربوده‌اند آزاد کنند و اقدام آن‌ها را «به ضرر اسلام» دانست.

Turkish workers kidnapped

به گزارش آسوشیتدپرس، آیت الله سیستانی شنبه ۱۲ سپتامبر/ ۲۱ شهریور، ۱۰ روز پس از ربوده شدن ۱۸ کارگر ترک در بغداد توسط یک گروه شیعی به نام «جوخه‌های مرگ»، در سایت رسمی خود بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن با «غیر اخلاقی، نامشروع و غیر قانونی» خواندن این عمل، خواهان آزادی آن‌ها شد.

روز گذشته، گروگان‌گیران «جوخه‌های مرگ» ویدئویی از کارگران ترک ربوده شده منتشر کردند و آنکارا را تهدید کردند که چنان‌چه به خواست‌های آن‌ها عمل نشود دست به «شدید‌ترین روش‌ها» خواهند زد.

در این ویدئوی سه دقیقه‌ای، ۱۸ کارگر شرکت ساختمانی ترکیه‌ای «نورل انشاعات» نشان داده می‌شوند که دوم سپتامبر در محل کار خود در شهرک شیعه‌نشین صدر ربوده شده بودند. در پشت این کارگران، گروگان‌گیران با لباس سیاه و صورت‌های پوشیده جلوی پرچم آبی‌رنگی با آرم گروه «فرق الموت» و شعار «لبیک یا حسین» دیده می‌شوند.

گروگان‌گیران خواهان توقف اعزام نظامیان به عراق، لغو «محاصره» شهرهای شیعه نشین سوریه و بستن مسیر تجارت نفت کردستان عراق از طریق ترکیه شدند.