عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از سازمان بهزیستی خواست زنان تن‌فروش را از سطح شهر تهران جمع‌آوری کند.

حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون سازمان بهزیستی ایران: آمار زنان تن‌فروش جزو آمارهای محرمانه است و در اختیار ما قرار نمی‌گیرد.
حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون سازمان بهزیستی ایران: آمار زنان تن‌فروش جزو آمارهای محرمانه است و در اختیار ما قرار نمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی سه‌شنبه ۲۴ شهریور در نخستین جلسه خود با رئیس و مدیران سازمان بهزیستی کشور و گروهی از مسئولان قضائی چهره تهران را نامناسب دانست و گفت: «متأسفانه چهره پایتخت در چهارراه‌ها و برخی اتوبان‌های پُرتردد مناسب نیست و کودکان دست‌فروش، سی‌دی فروش‌ها، گل‌فروش‌ها، متکدیان و … چهره تهران را نامناسب کرده‌اند.»

جعفری دولت‌آبادی هر دستگاه دولتی را در تغییر چهره تهران مسئول دانست و گفت: «هر دستگاهی باید مسئولیت‌های خود را در این مسأله بپذیرد و با یک اقدام مشترک به پاکسازی نامناسب چهره پایتخت اقدام شود.»

دادستان تهران سازمان بهزیستی را خطاب قرار داد و گفت: «برای جمع‌آوری زنان تن‌فروش با یک طرح برنامه‌ریزی شده اقدام نموده و آنان را تحت پوشش قرار دهد.»

فروردین سال جاری، حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون سازمان بهزیستی اعلام کرد که تاکنون آماری در مورد تعداد زنان خیابانی ندیده است. او گفت: «معمولاً این آمار جزو آمارهای محرمانه است و در اختیار ما قرار نمی‌گیرد. این جزو آسیب‌های پنهان است. شیوع آن را نمی‌توان درست اندازه‌گیری کرد و کسی هم خیلی دوست ندارد درباره آن صحبت کند.»

او فقط خیابان‌ها را محل تن‌فروشی ندانست و گفت ممکن است زنان تن‌فروش از طریق تلفن و سایت‌ها و صفحه‌هایی که به‌ویژه در سال‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی دراین زمینه فعالیت می‌کنند به این چرخه پیوسته‌اند.

به‌گفته حبیب‌الله مسعودی فرید، اغلب زنان تن‌فروش در ایران دچار فقر مادی و فرهنگی هستند و از خانواده‌هایی می‌آیند که پدر و مادرانشان معتادند.