روسیه آمریکا را تهدید کرد که چنان‌چه تسلیحات هسته‌ای خود را در آلمان به روز رسانی کند، برای حفظ تعادل قدرت در اروپا مقابله به مثل خواهد کرد.

buchel air base
عکس از آرشیو – پایگاه هوایی بوشل در آلمان

به گزارش خبرگزاری رویترز، دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، چهارشنبه ۲۳ سپتامبر/ اول مهر در واکنش به گزارشی که از شبکه ZDF آلمان پخش شد، گفت که این اقدام آمریکا می‌تواند «توازن قدرت در اروپا را به هم بزند» و «بی‌شک» روسیه را وادار به «اقدامات متقابل» برای «حفظ توازن استراتژیک قدرت» خواهد کرد.

این مقام روسی جزئیات این اقدام احتمالی را مشخص نکرد.

شبکه تلویزیونی ZDF آلمان گزارش داده است که ایالات متحده قصد دارد ۲۰ بمب‌ هسته‌ای ۱۲-۶۱ B خود را تا پایان سال جاری میلادی در پایگاه هوایی بوشل مستقر کند.

این شبکه تلویزیونی، مرجع خبری خود را «بررسی گزارشات بودجه فدرالی آمریکا» عنوان کرده است. این ادعا هنوز از سوی مقامات رسمی آمریکا و آلمان تأیید نشده است.

روسیه طی چند روز گذشته به دلیل فروش تسلیحات نظامی به سوریه از سوی مقامات آمریکایی مورد انتقاد قرار گرفته است.

مقامات آمریکا حق وتوی روسیه درشورای امنیت سازمان ملل متحد را نیز موجب «به خطر افتادن مشروعیت بلند مدت شورای امنیت» دانسته‌اند که در صورت ادامه یافتن سبب خواهد شد که «ایالات متحده و همفکران تصمیم بگیرند شورای امنیت را به عنوان یک نهاد تصمیم گیرنده دور بزنند.»