ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دستور داد تا تمام شرکت‌های هواپیمایی این کشور پروازهای خود به مصر را به حالت تعلیق در آورند.

Russian-passenger-plane

به‌گزارش خبرگزاری ریا نووستی، این دستور روز جمعه ۶ نوامبر / ۱۵ آبان بنا به درخواست سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) صادر شده است.

دمیتری پشکوف، سخنگوی کرملین گفت: «رئیس دولت روسیه توصیه‌ها را پذیرفت و به دولت دستور داد تا تدابیری برای اجرای این توصیه‌ها به‌کار برد.»

الکساندر بورتنیکف، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه این درخواست را مطرح کرده بود. او گفته بود: «من فکر می‌کنم تا زمانی که دلایل واقعی سقوط هواپیمای مسافربری را نیافته‌ایم، تعلیق پروازهای هواپیماهای روسیه به مصر لازم است.»

روز شنبه گذشته یک هواپیمای مسافربری روسی در صحرای سینای مصر سقوط کرد. در این رویداد همه ۲۲۴ سرنشین و خدمه هواپیما کشته شدند. این هواپیما از شرم‌الشیخ عازم سن‌پترزبورگ بود.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت سقوط این هواپیما را برعهده گرفته است اما روسیه و مصر این ادعا را رد می‌کنند.

پیش از این بریتانیا و ایرلند پروازهای خود به شرم‌الشیخ را لغو کرده بودند. دولت بریتانیا و سازمان‌های امنیتی آمریکا احتمال می‌دهند هواپیمای مسافربری روسی بمب‌گذاری شده بود و بر اثر انفجار سقوط کرده است.

بیشتر بخوانید: آمریکا و بریتانیا: احتمالاً هواپیمای روسی بمب‌گذاری شده بود

در همین حال امروز (جمعه) اعلام شد که اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای روسی نتوانسته است دلیل بروز این حادثه را روشن کند.

نتایج بررسی‌ها نشانگر ناگهانی بودن این حادثه است. تاکنون در بررسی جعبه سیاه معلوم شده که خلبانان درباره شرایط غیرعادی هواپیما هیچ هشداری نداده‌اند و احتمالاً به اندازه کافی زمان نداشته‌اند که واکنشی نشان دهند.

با این حال الکساندر نرادکو، رئیس سازمان هواپیمایی روسیه گفته است تحقیقات در مورد داده‌های جعبه سیاه ادامه خواهد داشت.