پلیس پاکستان از وقوع یک انفجار در پارکی در شهر لاهور خبر داد. در این انفجار دست‌کم ۵۲ تن کشته و نزدیک به ۱۵۰ تن زخمی شدند.

Pakistani rescuers and officials gather at a bomb blast site in Lahore on March 27, 2016. At least 56 people were killed and more than 200 injured when an apparent suicide bomb ripped through the parking lot of a crowded park in the Pakistani city of Lahore where Christians were celebrating Easter Sunday, officials said. / AFP / ARIF ALI

به گزارش خبرگزاری رویترز، این انفجار در عصر یکشنبه ۲۷ مارس / هشتم فروردین در پارکینگ پارک گلشن اقبال و در فاصله کمی از زمین بازی کودکان رخ داد.

سجاد حسین، سخنگوی تیم نجات ۱۱۲ به رویترز گفت که زخمی شدگان به چند بیمارستان در این شهر منتقل شدند. به گفته او بیشتر زخمی‌ها زن و کودک هستند که برای جشن عید پاک در پارک جمع شده بودند.

پلیس پاکستان می‌گوید یک بمب‌گذار انتحاری عامل این انفجار بوده است. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

PAKISTAN-UNREST-BLAST

شهر لاهور در ایالت پنجاب در شرق پاکستان است. پنجاب بزرگ‌ترین، ثروتمندترین و آرام‌ترین ایالت پاکستان به شمار می‌آید و مرکز قدرت نواز شریف، نخست وزیر این کشور است.

سال گذشته انفجار بمبی در محل زندگی یکی از مقامات این ایالت، جان او و هشت تن دیگر را گرفت.

پاکستان با جمعیت ۱۹۰ میلیون نفر در سال‌های اخیر شاهد درگیری‌های فرقه‌ای و تحرکات طالبان بوده است. بیشتر این درگیری‌ها در ایالت شمالی وزیرستان و در نزدیکی مرز پاکستان و افغانستان رخ می‌دهد.