پلیس تهران از حادثه اسیدپاشی بین یک دختر و پسر در سعادت‌آباد تهران خبر داد.

ACID

به‌گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ حادثه اسیدپاشی شامگاه دوشنبه، ۱۶ فروردین در شمال تهران رخ داد.

در این حادثه دختر و پسر جوانی با اسید دچار سوختگی از ناحیه صورت و گردن شدند و برای مداوا به بیمارستان مدرس مراجعه کردند.

بنا به این گزارش، این دختر و پسر با هم دوست بودند و گویا پسر خواهان رابطه جنسی با دختر بوده اما دختر مخالفت کرده است. سرانجام پسر برای این‌که دختر مورد علاقه خود را بترساند و مجاب به تمکین کند، از یک بطری محتوی اسید که در سرویس بهداشتی خانه وجود داشت، استفاده کرده‌ است.

در این میان، اسید به صورت دختر می‌پاشد و او از ناحیه صورت و گردن مصدوم می‌شود. دختر نیز مقابله به‌مثل می‌کند که در این بین، اسید به صورت و گردن پسر نیز می‌پاشد و هر دو مجروح می‌شوند. در نهایت هر دو در بیمارستان تحت مداوا قرار می‌گیرند.

در سال‌های اخیر در ایران زنان بارها قربانی اسیدپاشی شده‌اند و اسیدپاشی به یکی از معضلات جامعه ایران تبدیل شده است.

اسیدپاشی‌ به روی زنان در اصفهان، در مهرماه سال ۹۳، هم‌زمان با ارائه طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس ایران، یکی از مهم‌ترین رویدادها در این زمینه بود و بسیاری از منتقدان، این اسیدپاشی‌ها را نتیجه سیاست‌های حکومتی تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر علیه زنان و آن‌چه «بدحجابی» تلقی می‌شود، دانستند.

قربانیان این رویداد چهار زن بودند که یکی از آن‌ها جان سپرد.

در ایران عامل اسیدپاشی نیز به قصاص محکوم می‌شود و خود باید با اسید مجازات شود. این برخورد قضائی با عاملان اسیدپاشی نیز بارها مورد انتقاد نهادهای مدافع حقوق بشر قرار گرفته است.

در همین زمینه:

سه گام‌ برای توقف خشونت علیه زنان و کودکان

تأکید بر جنسیت در خشونت علیه زنان

مردها چطور می‌توانند با خشونت علیه زنان مبارزه کنند؟

تجاوزات جنسی و بازتولید هویت مردانگی