باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، در گفت‌وگو با تلویزیون بی‌بی‌سی گفت که اشتباه است اگر آمریکا، بریتانیا و دیگر کشورهای متحد برای براندازی رژیم بشار اسد غربی به سوریه نیروی زمینی اعزام کنند.

Barack-Obama

رئیس جمهوری آمریکا در این گفت‌وگوی اختصاصی که یکشنبه ۲۴ آوریل / پنجم اردیبهشت از شبکه جهانی بی‌بی‌سی پخش شد گفت که بر این باور است که  جامعه جهانی باید بر تمام طرف‌های درگیر در سوریه، از جمله روسیه و ایران که از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه حمایت می‌کنند و اپوزسیون میانه‌رو فشار وارد کند تا برای رسیدن به دوره انتقال قدرت در سوریه بر سر میز مذاکره بنشینند.

اوباما گفت که فکر نمی‌کند در ۹ ماه باقی‌مانده از دوران ریاست جمهوری خود، داعش به طور کامل شکست بخورد و اضافه کرد: «اما می‌توانیم فضای عملیات آن‌ها را تنگ‌تر کنیم».

سال گذشته رئیس جمهوری آمریکا وعده داده بود که داعش شکست خواهد خورد، هر چند که بیرون راندن آن از عراق به طول بینجامد.

او در ادامه تأکید کرد که نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده به حملات خود علیه اهداف داعش در مناطقی مانند رقه ادامه خواهند داد و بخش‌هایی از سوریه را که مسیر اعزام افراد مسلح داعش به سمت اروپا است تحت کنترل خواهند گرفت.

وزارت دفاع آمریکا پس از حملات تروریستی به بروکسل گفته بود که اروپا باید از مبارزه با تروریست‌ها در سوریه و عراق بیشتر پشتیبانی کند.

رئیس جمهوری آمریکا که برای دیداری سه روزه به بریتانیا سفر کرده بود، صبح یکشنبه برای رایزنی درباره پیمان بازرگانی و سرمایه‌گذاری ترنس‌آتلانتیک وارد آلمان شد.

بیشتر بخوانید: آمریکا ۲۰۰ سرباز دیگر به عراق اعزام می‌کند