احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفته که اختلاط زن و مرد در خانواده‌های مذهبی هم رواج پیدا کرده و مهمانی‌های خانوادگی خطرناک است. او همچنین زن را کارخانه‌ای دانسته که خدا خلق کرده برای این ‌که انسان بیافریند.

علم الهدی در بخشی از سخنان خود با اشاره به برگزاری شوهای لباس در کشور گفته الگوها و نمادهایی که از غرب به عنوان مدل تازه وارد کشور می‌شود و شوهای لباسی که «دشمنان خدا» تشکیل می‌دهند، برای تهی کردن کشور از نیروی انسانی است.

علم الهدی خطاب به متولیان فرهنگی کشور گفته که «آنها تا حرف می‌زنی می‌گویند حجاب با فرهنگ سازی درست می‌شود که ما هم همین را می‌گوییم اما بی‌حجابی با چه چیزی علاج می‌شود؟ تا وقتی که شما فکر کنید و برنامه فرهنگی بدهید که حجاب را درست کنید ده‌ها شو لباس دیگر در کشور راه می‌افتد که بعد صدها برنامه شما هم اثر نمی‌کند.»
امام جمعه مشهد با اظهارنگرانی از اینکه «اختلاط میان زن و مرد در خانواده‌های مذهبی نفوذ کرده و و زن متدین با مرد متدین مثل خواهر و برادر سخن می‌گوید»، گفته است: «اختلاط زنان و مردان خطرناک است و جلسات خانوادگی و مهمانی‌های این چنین خطرناک است و منشا فساد در کانون یک خانواده متدین است. آفت اختلاط باید از زندگی برداشته شود.»

او گفته: «جلسات مهمانی که دختر جوان مقابل خانواده شوهر خود به صورت آرایش کرده می‌نشیند خطرناک است و اگر پسر جوان حزب اللهی نسل سوم انقلاب، خدای نکرده به دنبال یک صورت آرایش کرده و موی پریشان یک دختر ولنگار راه افتاد دیگر نیروی مقاوم انقلاب نیست.»

سیداحمد علم‌الهدی پیش‌تر هم در یکی از سخنرانی‌های خود گفته بود: « آپارتاید جنسی، بی‌حجابی است، اینکه یک بی‌حجاب می‌خواهد خود را ملعبه جنسی یک مشت افراد قرار دهد، این آپارتاید جنسی است.»

امام جمعه مشهد یک بار هم بی‌حجابی را عامل اصلی فشاد اقتصادی معرفی کرده بود: «وقتی زن و دختر جوانی با کشف حجاب و انواع آرایش و موی پریشان خود را در اختیار نگا‌ه‌های زهرآلود مردهای هرزه می‌گذارد، فساد اقتصادی توسعه می‌یابد و با این امر انسان‌هایی که می‌خواهند این شهوترانی تحریک شده و این عیاشی‌های به ظهور رسیده را عملی کنند، راهی جز آلوده شدن به دزدی‌ها، اختلاس‌ها و جنایت‌های اقتصادی ندارند.»

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، همچنین همواره بر منع برگزاری کسنرت‌های موسیقی در استان خراسان تأکید می‌کند. او از کسانی که خواهان برگزاری کنسرت‌های موسیقی در خراسان‌اند خواسته که جای دیگری را برای زندگی انتخاب کنند.


در همین زمینه: