روح الله حسینیان، رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی می‌گوید که ایران باید نیروهای نظامی خود را آماده کند و اجازه ندهد که عربستان سعودی به مرزهای ایران نزدیک شود.
 
وی در واکنش به دخالت نظامی عربستان سعودی در درگیریهای بحرین، به سایت خبرآنلاین گفت: «دولت ایران نباید از این ابا داشته باشد که وقتی دولت عربستان به یک کشور دیگر قشون‌کشی می‌کند، او نیز نیروهای نظامی خود را آماده کند.»
 
این نماینده مجلس ادامه داد: «ما حتما باید در برابر اردوکشی دولت پادشاهی عربستان به بحرین و کشتار وسیع مردم مسلمان بحرین موضع قاطع‌تری می‌گرفتیم.»
 
در پی ناآرامی‌های اخیر در بحرین  که  از ۱۴ فوریه جاری از سوی شیعیان این کشور آغاز شده،. عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیروهای نظامی خود را برای حمایت از دولت بحرین به این کشور ارسال کرده‌اند.
 
روح الله حسینیان با بیان اینکه مردم بحرین بدلیل شیعه بودن بیشتر در «مضیقه» هستند، خواستار طرح شکایت‌های بین‌المللی علیه عربستان از سوی وزارت امور خارجه ایران شده است.
 
محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران هفته گذشته به عربستان سعودی برای ارسال نیروی نظامی به بحرین هشدار داده بود.  وی با مقایسه واکنش نظامی عربستان در بحرین با حمله نظامی عراق به کویت، از این کشور خواسته بود که نیروهای نظامی خود را از بحرین خارج کند.
 
حزب موتلفه اسلامی با صدوری بیانیه‌ای اعلام کرد از مسئولان سیاست خارجی و امنیت ملی کشور انتظار دارد در حمایت از مردم بحرین «اقدام عملی» کنند و «مانع ستم بیش از این قدرتهای سلطه‌گر و مزدوران آن‌ها در بحرین شوند»
 
از سوی دیگر حسن غفوری‌فرد، نماینده اصولگرای مجلس می‌گوید قانون اساسی اجازه استفاده ازنیروی نظامی در رابطه با بحرین را نمی‌دهد و تصمیم‌گیری درباره استفاده از نیروی نظامی در مرحله اول با فرماندهی کل قوا است.
 
به گفته وی: «اگر ولی‌فقیه تشخیص دهند که جهان اسلام در خطر است، می‌توانند در این زمینه تصمیم‌گیری کنند، اما طبق قانون اساسی این کار امکان ندارد، مگر اینکه منافع جمهوری اسلامی ایران در خطر باشد.»
 
حزب موتلفه اسلامی نیز امروز با صدوری بیانیه‌ای اعلام کرد از مسئولان سیاست خارجی و امنیت ملی کشور انتظار دارد در حمایت از مردم بحرین «اقدام عملی» کنند و «مانع ستم بیش از این قدرتهای سلطه‌گر و مزدوران آن‌ها در بحرین شوند.»
 
این حزب اصولگرا به «عوامل آمریکا و انگلیس در منطقه» هشدار داده است: «چنانچه دست از کشتار مردم مظلوم بحرین برندارند و صدای انقلاب آن‌ها را نشنوند، نباید توقع داشته باشند که ملت ایران در مقابل این ستم‌ها ساکت بنشیند و به نجات ملت مسلمان بحرین اعم از شیعه و سنی قیام نکنند.»
 
این موضع‌گیری‌ها در حالی است که علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در یک نشست مطبوعاتی گفت که ایران در طول تحولات بحرین به به اصل مداخله نکردن در امور کشور‌ها تا به امروز پایبند بوده است و نظر ایران در ارتباط با این مسائل گفت‌وگو از طریق مجرای دیپلماسی است.
 
علی سلمان، رهبر مخالفان در بحرین ۳۰ مارس جاری خواستار عدم دخالت ایران در امور داخلی این کشور شده بود. وی در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود که مخالفان دولت بحرین نمی‌خواهند که این کشور به نبردگاهی برای ایران و عربستان تبدیل شود.
 

با متشنج شدن روابط ایران و بحرین در هفته‌های اخیر، هر دو کشور سفرای خود را فراخوانده‌اند.